Måndag.. Dag 1 om mig.. jag en flyttfågel..

Jahapp då är det mig själv jag ska skriva om inte det lättaste alla gånger... But here we go!!!

10:e Februari 1967 såg jag dagens ljus på Kullbergska sjukhuset i Katrineholm eller som man säger på breeeed sörmländska Katneholm... Alltså är jag född Sörmlänning.. =) När jag föddes bodde vi i en lägenhet i Katneholm men när jag var ca 3½ så flyttade vi till ett hus i det lilla samhället Sköldinge (ligger mellan Katrineholm och Flen.. ) Där bodde vi tills jag var 17 år.. Ett bra ställe att växa upp på, litet lagomt med trafik o massor med kompisar... så den tiden klagar jag inte på.. men kan heller inte säga att jag längtar tillbaka dit eller saknar sköldinge...

När jag var 17 flyttade jag med mina fruludrar till Dalarna och Rättvik, en känslig ålder att flytta i kan tyckas och det var det väl på sätt o vis.. för jag ville verkligen inte flytta från alla kompisar etc.. men efter som jag inte hade något jobb utan gick på gymnasiet (som jag var innerligt trött på) så hade jag två KRAV för att flytta med..

KRAV 1 att jag skulle slippa gå vidare i skolan (i den åldern kanske skolan inte kändes så viktig samt det var skrämmande att isf komma till en helt ny klass)

KRAV 2 Att vi skulle se alla Leksands hemmamatcher.. =) ja ni som känner mig vet hur tokig jag är i mitt Leksand.. =)))

Flytten till Rättvik var bara possitiv (iaf vad jag minns) fick mycket nya kompisar direkt och så småning om träffade jag mina stora barns pappa... jag hann under tiden i Rättvik både utbilda mig, jobba, gifta mig, skaffa två barn (Johanna o Johan.. *puss på er*) samt skilja mig...  I Rättvik bodde jag tills jag var.. hmm.. *räknar efter*35 år alltså bodde jag där i 18 år (med ett kort upphåll i Stockholm på 10 månader) Från Rättvik flyttade jag till Värmland och min Kärlek jag lever med idag (Roger  )  Jag får ofta frågan om jag saknar Rättvik o där blir alltid svaret kluvet.. Jag kan sakna miljön så som Siljan och Midsommar.. för det finns inget ställe där man kan fira midsommar som i dalarna... =) jag saknar inte människorna.. inte för 5 öre.. inskränktare människor får man leta efter (inte alla... men många... är man inte född i Rättvik o dessutom inte har 5 generationer Rättvikare bakåt.. ja då är man inget.. bara en utböling.. ) ni som har sett filmen masjävlar ta den gånger 10... o ni som inte sett den... SE DEN!!! den är rolig o bra.. =)

Så idag är jag Värmlänning (Hagförsing) sambo boendes med Roger och våra två barn (Lizette och Ebba) Johanna har egen familj (sambo och ett barn o ett på väg) boendes i Hagfors och Johan bor kvar i Rättvik med Pappa.. men snart flyger nog han ur boet oxå.. =)

Jag trivs där jag bor idag... men skulle oxå kunna flytta... har en längtan att dra söderut.. kanske innom Sverige eller kanske rent av utomlands.. jag avskyr vintern och anser att jag är född i helt fel land.. *haha* jag är iaf inte rädd för att flytta på mig..Jag är nog lite av en flytt fågel... =) en del människor skulle aldrig kunna tänka sig att flytta eller bo nån annan stans där de är födda och uppvuxna.. men det har jag inga problem med... jag älskar nya kontakter med människor och är öppen för allt som livet erbjuder...

Om jag inte lever livet nu.... när ska jag då göra det??

om jag skulle beskriva mig själv med tre ord så får det bli Omtänksam, Humoristisk och Lite galen =))

ja så mycket mer är det väl inte att säga om mig... ni får väl fråga om ni vill veta nått annat jag är ärlig o rak.. o inte så blyg så jag törs nog svara.. =))


Jag och Lizze i finaste tröjorna.... =)))

Ha en toppen dag med er... *kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Danica

För det första ..byt BILD...den är inte snygg(syftar på tröjorna) för det andra ..ja blyger är du inte det var det mesta sanna du har sagt skrattar...Lite galen ...det var en underdrift...helgalen skulle det nog stå..men gumman ha en bra dag du me doch krama blondtrollen från en ödmjuk Danica <3<3<3

2011-01-24 @ 09:00:45
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej det var en skön syn på Lizette o dig i lif tröjor.Hade nästan en tår i ögat,men som gammelmormor måste man ta det lite lungt och bara njuta när dom vinner vårat lag.Hoppas Ebba får en bra födelsedag vi ringer o grattar stor kram

2011-01-24 @ 15:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0