Torsdag... Dag 22 - Det här upprör mig

Hej på er!

Snart är det slut på veckan... som gått jätte fort... o det är bra.. ju fortare veckorna går nu desto fortare kommer våren... men först ska det bli kallare igen.. *suck* jaja bara o elda o se glad ut..

Idag ska jag skriva om nått som upprör mig  något väldigt viktigt... så dagens ämne kommer bli ORÄTTVISA.....

Vi vet alla att livet inte är rättvist.. långt ifrån... o det är inte den typen av orättvisa jag menar för även jag vet att alla inte kan vinna 10 mille på lotto... eller få chefsjobb o tjäna 250 000 i månaden nej jag pratar om den orättvisan man utsätter andra människor för medvetet...det är en orättvisa som jag inte ställer upp på... då går jag i taket... det är nämligen få saker som upprör mig så mycket som just när människor blir behandlade orättvist...

att behandla människor orättvist bara för deras ursprung, sexuella läggning, för att de har ett handikapp, eller för att de är sjuka... det upprör mig... att tvinga långtidssjukskrivna ut i arbete efter ett år... utan att se om de nyss genomgått en operation... eller om de är sjukskrivna för en kronisk sjukdom... när maktens män och kvinnor sitter o bestämmer att ett år får man vara sjuk... sen är man arbetsför.... man ser inte enskilda individer... man ser inte människan... samhällets orättvisa.... det upprör mig...

Att behandla människor olika på en arbetsplats.. vissa får bete sig precis hur som medans de som sköter sitt jobb får sluta... det upprör mig.... ja faktiskt till den grad att jag slutat ett jobb pga det för jag kan aldrig ställa upp på att jobba på en arbetsplats där det råder den typen av orättvisa.. aldrig!

Även i skolorna råder orättvisan... den som blir mobbar ska flytta på sig medans mobbarna blir kvar... det är inte bara orättvist.. det är en SKAM!!

ja detta är några saker om upprör mig mycket.... men med empati och förståelse kan vi hjälpas åt att minska orättvisorna i samhället för våra medmänniskor och för våra barn....




nu ska det stoppas två flickor i säng... sen laddar vi för en mysig fredag... =)

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Danica

Ja du gumman ...det är inte lätt att försöka ändra världen och ta bort det som är dåligt ..som alla orättvisor...vi kan ju bara försöka att vara så rättvisa vi bara kan mot andra...sedan får man lära sig att de finns de som gör det nästan till en sport att var aorättvis och inte stå för sina dåliga drag utan skyller på andra ...och samhällets orättvisor de är så många så det skulle man kunan skriva en hel bibel om...ha en skön helg iaf med blondtrollen...kram <3<3<3

2011-02-19 @ 07:12:55
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0