Måndag... Dag 23 - Det här får mig att må bättre

Hej på er!

Jaja jag vet.. inget bloggande på hela helgen.. men har inte hunnit med det juh... har bla haft världens bästa lilla barnbarn på besök... o då är det fullt upp må ni tro.... =))

Idag ska jag skriva om vad som får mig att må bättre..... då kan man ju undra bättre än vadå???
jag vet inte vad de menar.... men bättre än sämre är ju bra... o då ska jag berätta för er vad som får mig att må bättre.... än sämre... *skratt*

De som står mig nära är ju naturligtvis alltid de som får en att må bra... i tidigare inlägg har jag ju skrivit om mina underbara föräldrar, min underbara syster och mina underbara vänner....
Denna blogg kommer jag tillägna mina underbara barn! För de får mig att må bra... bättre och bäst!!! =)


Johanna.... Min förstfödda... min älskade stora dotter ♥ En kvinna med en enorm innre styrka som jag beundrar och hon är en underbar mamma till lilla Joline och snart kommer barn nummer två *längtar*  Johanna var super aktiv som liten... hon var överallt o ingen stans.. hon är den största djurälskaren jag känner (utom spindlar då *ler*) för redan som lite så var hon jätte intresserad av djur av alla de slag... hon grät när hon såg djurprogram på tvn o Lejonen åt sin "middag" hon grät när vi åkte förbi en hästhage med orden "åhh... mamma... *snyft* en sån häst vill jag ha" =)  hon älskade djur helt enkelt.. att se djurprogram på tv var det enda sättet att få henne att sitta still en stund... så när lillebror Johan var född och jag skulle amma så var det bara att försöka leta upp en djurkanal.. för då visste jag vart hon var... en dag satt vi o tittade på tvn.. Johanna var då dryga 2 år.. och de visade kameler på tvn.. "titta sa Johanna kameler mamma" Jag som då skulle vara lite pedagogisk säger "ja vad duktig du är.. man ser att det är kameler för de har två knölar på ryggen.. om de bara hade haft en knöl hade det varit en dromedar" Johanna sitter då tyst en liten stund så säger hon.... "Mamma om de inte hade haft nån knöl alls då hade det varit en häst" *skrattar*
Underbara Johanna.... jag älskar dig så....  *kram*



Johan.... Min älskade son ♥  "mammas lille pöjk" En man med den största vinnarskalle jag känner... älskar att vinna och hatar att förlora... Har ett stort hjärta och värme till alla och besitter en enorm humor... han har stor kunskap om sport.. fotboll och hockey.. frågar man om spelare kan han rabbla vilka lag de spelat i etc... han är suverän på NHL på playstation.. redan som liten när han spelade satt han o talade om vilken spelare han passade till etc... själv hade jag fullt sjå med att få EN spelare att ta pucken frammåt.. =)) Idag ägnar han sig åt att spela Call of Duty och det med framgång hans lag är i topp i Europa *stolt mamma* =) Även Johan sa roliga saker när han var liten.. o en sak jag aldrig glömmer var när vi var inne i en affär i vikarbyn där de hade lite möbler o tyger etc.. hon som hade affären var en äldre dam.. det var sommar och varmt och hon hade på sig en linneklänning... jag o Johan gick o kikade lite och sen blev jag ståendes o pratade med damen i affären... Johan som var en lugn o snäll pojke står bredvid mig aldeles tyst en bra stund ... men så säger han... "Du är rätt gammal va?" (att jag inte dog) Men Johan säger jag.. så säger man väl inte...  men damen skrattar och säger.. "tycker du..? är det bara för att jag är så rynkig i ansiktet?" Johan tittar då på henne o säger.... " Näää... du har så mycket löst skinn hängandes under armarna" *skrattar* kan tala om att vi var snabba där ifrån...  =)
Underbara Johan... jag älskar dig så....  *kram*




Lizette..... min underbara älskade mellandotter ♥ En tjej med massor av glädje och funderingar... Älskar att röra på sig.. under sommaren är studsmattan hennes hem.. o på vintern älskar hon vara ute o bygga saker.. laga "mat" och åka pulka... hon är det pyssligaste jag vet.. hon ritar o klipper o bygger små saker till kattungarna eller till sina leksaksdjur hon har en fantasi som är otrolig... Även Lizette har ett stort intresse för djur o natur hon älskar att lära sig om djuren i skogen och hon älskar att vara med o plocka svamp eller fiska... Hon har humor och mycket roligt hoppar även ur hennes mun... En gång så höll jag på med mat och den stod i ugnen.. vi satt ute på altanen i väntan på att den skulle bli klar... Lizette som då var ca 3 år kom o frågade om maten var klar... inte än sa jag... efter 5 min kom hon igen... "är maten klar nu?" mitt svar var det samma.. nä inte än... om en stund..... efter ytterligare 5 min kom hon.. "är maten klar nu då?" mitt svar.. "nej Lizze den är inte riktigt klar än" Då tittade Lizze på mig o säger samtidigt som hon öppnar altandörren för att gå in... "NÄHÄ då går väl jag in o svälter ihjäl då" *skrattar*  men hon hann inte svältaihjäl för hon hann få mat innan... =)
Underbara Lizette... jag älskar dig så... *kram*



Ebba... Min underbara älskade "minsting" ♥ En liten tjej som inte alls var planerad.. men absolut inte minder välkommen för det.. Ebba är go och glad (oftast) och har alltid ett skratt eller leende till övers.. Hon är extremt duktig på många saker för sin ålder och besitter konsten att förstå humor o skämt (det är inte alla barn som gör det) Hon är rättvisan själv.. hon tänker på att alla ska ha o bjuder gärna på godis om hon har fått lite...  hon är otroligt givmild =) Hon har stora funderingar och säger roliga saker hela tiden... för några helger sedan så kommer hon upp på morgonen i vår säng o ligger en stund o myser sen säger hon "Mamma.. när du dör kommer jag o sakna dig" jag kramar om henne o säger "Jag kommer o sakna dig med då... men jag ska ju inte dö idag.." Ebba säger då... "Näh... jag kan ju inte gräva ner dig i all snö iaf" *skrattar*  ja stora funderingar o slutsatser ibland... =))
Underbara Ebba... Jag älskar dig så.... *kram*

Ja mina vänner... här är 4st som får mig att må så mycket bättre... som ger så mycket glädje i livet... Mina älskade ungar!!!!

Sen har jag ju mitt lilla barnbarn Joline... som är helt underbar och som jag fick glädjen att ha några timmar igår... och detta utan att hon var ledsen o ville hem... det mina vänner var en stor seger både för mig och för Joline tror jag... =))


Här är en bild på henne efter att hon kommit hem efter att ha varit hos mormor... man blir lite trött visst... hehe.... ♥ mormors gullunge... nu väntar vi på gullunge nummer två då Johanna ska ha barn igen vilken dag som helst... ska bli så spännande och mysigt!!!! =))

Nu är det jobbardags igen... plus att jag ska försöka få upp lite värme.. jisses vad kallt det är inne idag....

Ha en toppen måndag med er...

*kram* så länge







Kommentarer
Postat av: Johanna

Hur mycket man än hatar sina föräldrar när man är i tonåren ( för att man inte får göra det ena eller det andra)så kommer man förstå de när man själv får barn. Man tycker att vad skulle de gör om jag fick göra de eller det ni vill ju bara hålla mig inlåst tycker man. Men när jag själv fick Joline så förstår jag precis. Man vill inte vara elak utan man älskar sina barn mer än vad man älskar sig själv. Om något skulle hända Joline vet jag inte vad jag skulle göra. Så jag förstår hur du och pappa har tänkt.

Finns mycket jag gjort som jag både är glad och midre glad för. Men det jag absolut är mest stolt över är min familj. Min underbara sambo jag har hittat. Våran dotter och nu våran lilla bebis som jag hoppas kommer snart. =)

2011-02-21 @ 10:43:30
URL: http://mammajohannah.blogg.se/
Postat av: mamma

Det var roligt att höra det du skrev om dina barn och mina barnbarn o barnbarnsbarn.Ja alla är så gulliga o fina,det är det bäst du gett oss.Önskar att det inte var så långt emellan helsingborg o söby.Tur att vi har dator o telefon krama alla vi älskar er

2011-02-21 @ 15:54:21
Postat av: #1 monopol mästare Johan

aww Morsan :) alla minnen man fått från när man växt upp. Jag tänker för mig själv ibland att jag har mycket galnare humor än de flesta jag känner men när det kommer till dig så ligger jag i lä. Tror jag aldrig garvat så mycket som när du och jag sitter o berättar skämt eller rent utav bara pratar med varandra hahaha:D Jag vet däremot inte vad du snackar om när du säger att jag hatar och förlora. Jag är väldigt stolt över den relation vi har som moder och son, vän och vän.



Jag förlorar aldrig så jag vet ju inte hur de känns ;] asg



älskar dig mor <3



2011-02-22 @ 21:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0