Fredag... Dag 17 - Ett Barndomsminne...

Hej på er!

Då var det fredag igen och arbetsveckan är slut.. det har varit en ganska okej vecka förutom att det snöade igår hela dan och fram till förmiddagen idag.. så en ca 4 dm snö låg på marken i morse.. mindre skoj faktiskt... lite less blir man.. eller rättaresagt mycket less blir man.. iaf jag.. nu är jag nöjd på denna vinter.. Tog kort på Flickorna innan när de var ute i snön o lekte.. men får lägga in det när min kära laptop kommer hem igen.. den har varit i Stockholm med Roger under veckan.. så jag sitter vid hans dator o kan inte lägga in bilder på den... så de kommer imorgon eller så...

Idag ska jag skriva om ett barndomsminne... när man sitter o funderar tillbaka i tiden så konstaterar man hur jälla länge sedan det var... =)) men det innebär inte att jag blivit gammal utan min barndom som ligger långt bort bara... haha..

ett minne som ploppade upp är det jag kommer berätta om... o ni som nu tror att jag Alltid varit en snäll o skötsam flicka... tja ni hade fel.. haha.. Det här är ett minne från när jag gick i den lilla skolan i Sköldinge (där jag växte upp) jag gick i andra klass och hade en sträng fröken som hette Ingeborg hon var nära nervösa sammanbrott dagligen (kan ALDRIG berott på oss barn haha) o lite hmm.. vad ska man kalla det.. sträng kanske man kan säga...

Iaf så var det en dag när jag var tvungen att gå på toaletten (vår toalett låg nere i källaren) på vägen dit så hittade jag en rulle med tråd... vit sytråd... den tog jag med mig till toaletten.. o redan på den tiden fick jag alla "bra" ideér när jag sitter på toa.. kom på ett jättebra skämt med denna vita sytråd... ja just då kändes den idén mycket bra..

när man gick ut för att gå på rast så fanns det räcken på var sida om dörren o gången.. o jag kom på att jag skulle linda denna sytråd mellan dessa räcken så att den som sprang ut först på rasten skulle "fastna o trassla in sig" i tråden... visst var det ett kanon skämt.. så från toan så smög jag ut o lindade HELA rullen sytråd mellan räckena.. det som var ännu mer roligt var att man inte såg att det satt tråd där.. den var väl mer naturvit än kritvit.. nöjd med mig själv gick jag tillbaka till klassrummet... nästan precis när jag kommit tillbaka så säger fröken Ingeborg att hon ska hämta något... ute... om det var i en bil eller vad det var minns jag inte... men hon skulle gå ut iaf... jisses!!!

Efter ett tag kommer hon tillbaka och är vansinnig... (läs hyseterisk) och i  handen håller hon massor med sytråd.. med en röst i falsett skriker hon fram att "någon har lindat tråd mellan räckena" ni kan ju nu gissa vem som hade lust att sjunka ner under bänken och igenom golvet... ja att jag inte dog... dessutom hade hon ju för fan förstört mitt roliga skämt... plötsligt säger hon med sin gälla röst.. "Camilla... !!!!!"  ja jävlar att jag inte dog där o då... men jag stammade väl fram ett litet ynka "ja" trodde allt var kört i denna stund... men då säger hon.. "såg du någon ute på skolgården när du gick på toaletten?" med stammande röst klämde jag fram ett "neej" o då talade hon om med hög röst att detta skulle redas ut hon skulle prata med de andra lärarna för att få reda på VEM som gjort detta.... hmm.. de fick aldrig tag på den skyldige... *skrattar*



ja som ni ser så var jag inte alls så oskyldig som barn... fast jag gjorde det inte av elakhet (som Emil i Lönneberga brukar säga) utan för att då var det en perfekt idé o busa med den som sprang ut först på rasten... när jag tänker tillbaka på detta så skrattar jag för jag tycker själv att jag inte var riktigt klok... =))) och framför allt att jag vågade??  men som sagt.. jag såg väl så oskyldig ut på den tiden så det var därför jag klarade mig.. *skrattar*

Nu ska jag kolla på tv med tjejjorna.. o snart kommer Roger hem oxå efter en vecka i Storstan...

Ha en bra fredagskväll med er...

*kram* så länge..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0