Fredag... dag 11... Mina syskon

Hej på er!

Idag ska jag skriva om mina syskon... eller rättare bestämt om mitt syskon.. har bara ett.. =))

Jag har en storasyster som heter Petra hon är 4 år äldre än mig och jag vet att denna blogg-dagen har iaf hon väntat på... tänk vad besviken hon ska bli om jag inte har nått snällt o säga om henne... hmmm... =)))


... här är hon iaf...

Då ska vi se... har jag något snällt o skriva om henne... *funderar* ja det är inte så lätt ska ni veta.. kan man skriva snällt om någon som under hela ens uppväxt har...

bråkat och retats (jodå det gör alla syskon.. men vi SLOGS)

slagit ut X - antal tänder (iofs mjölktänder men ändå!!!! )

lurat mig ett antal gånger med att om jag kliade henne på ryggen skulle hon klia min (tror ni hon gjorde det???? nähepp inte det nej... )

Ja detta var lite av vad hon gjorde i unga år.... Men Petra.. du är förlåten för allt.. (ja kliandet på ryggen tog lite tid o smälta hehe)

Min syster är den bästa man kan ha... jorå faktiskt så är det så (svårt att tro va.. haha) men allvarligt.. hon är en jättebra syster.. nackdelen är att vi kommit ifrån varandra lite... dels bor hon långt bort.. och sen tror jag att våra 2 äldsta barn är i stort sett i samma ålder.. men sen började ju jag på ny kula med 2 barn till... o det gjorde inte hon... kanske det har påverkat det hela lite oxå... men jag litar på henne till 200% och skulle kunna berätta allt för henne och hon skulle fortfarande stå där som min syster... o samma lika om hon berättade allt för mig såklart.. =)

så bättre kontakt är kanske vad vi får jobba lite på både hon o jag.... eller syrran???

För ibland så saknar jag henne jättemycket... ja inte för att få tänder utslagna.. haha.. nä utan den där bra kontakten vi fick sen efter ungdomsåren... den saknar jag...

Vi har gjort mycket roligt jag o syrran många skratt har det blivit under åren... tex så  hade vi en liten rolig grej för oss när vi gick på hockey i Leksand.. jag stod i klacken o hon satt oftast med pappa... då pratade vi teckenspråk  till varandra under matchen... typ.. ska du gå på toa sen? eller ska vi gå o röka i pausen... ja ibland tom om nån snygg spelare... och detta får mig osökt att tänka på en episod som skedde i Leksand men inte på hockeyarenan.. vi hade varit i mammas leksaksbutik i Leksand och skulle gå o fika eller till billen eller nått... iaf så ska vi gå över vägen.. det kommer en bil som stannar för att släppa över oss... syrran ger upp ett gallskrik och pekar... väser fram... - OH! det är Thomas Forslund som sitter i bilen....(en av spelarna i Leksand som hon var förtjust i)  ja då kan då inte jag gå över iaf. säger hon o vänder ryggen till... både jag OCH Tomas Forslund tittade på henne o skrattade.. jag för att detta är så typiskt syrran o han för att han fattade helt klart vad hon sa.. *skrattar*



syrran i en "snygg-tröja"

Ja läsare.. detta är min syster... o henne är jag stolt över...

Underbara syster även om vi har alldeles för dålig kontakt så älskar jag dig.. det ska du veta!

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: petra hörstedt

Älskar dig oxå lillasyster, och sörjer över avståndet mellan oss. Skrattade högt när jag läste vad du skrivit och fällde även en tår.

Ibland när vi pratar i telefon och du skrattar så är det som att höra sig själv. Du är bästa lillasystern.

Kram

2011-02-04 @ 19:43:46
Postat av: Danica

Hahaha...ja vad typiskt syskon emellan att slåss...fast jag har inte slagit ut tänder..men bitit ut ett öga nästan ...hehehe...men det var förtjänat av den som drabbades hehehe



kram

2011-02-05 @ 11:08:49
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0