Måndag... köket under upprustning... & PREMIÄR!!

Hej på er!

Jaha då var det "äntligen" måndag igen.. o snart blir det jobb för hela slanten o dagen... äntligen är båda flickorna friska oxå... *skönt* Lizze hade bara feber i 2 dagar drygt.. så det var skönt det gick över fort på henne... nu hoppas vi bara att jag o Roger får hålla oss på benen... men det gör vi nog.. det ska mer än lite feber för o bita på oss gamla getter... *skratt*

Helgen har gått i rivandets tecken..  Roger rev listerna i köket.. o det kan jag säga... att det var tur inte jag tog mig an det... jisses de satt som berg... som om de skulle ha suttit där sedan 1800-frysit fast.. men men han rev lister o kablar (ja de sitter ju i listerna o måste ju bort... ) o jag knackade ur spik ur listerna.. nåja.. iblans slog jag ur dem.. o de som inte gick böjde jag bara... men ett himla bra teamwork... *skratt*

här kommer lite bilder på hur "fint" köket är nu.. med sina 8 tapeter (om jag inte missat en) och en bård... ni kan ju gissa om jag längtar tills det ska bli färdigt...


....en del har gardiner i fönstret... jag kör med kablar hängandes nu... =) ni ser oxå vart jag sitter o jobbar på dagarna... "my working station" =)))


ja då överskåpen är borta så trängs det lite på köksbänken... hm.. nåja.. lite är gårdagens disk oxå... =)


min älskade vedspis... den ska iaf inte ut.. dock ska vi flytta den andra spisen... vart får ni se när det är klart.. vi är inte helt 100 på att det går så som vi vill nämligen... =)


.. nej vi har inte slagit igen ett fönster.. det gjorde dom när de byggde ut huset.. bakom fönstret finns "nya" toaletten.. o det är skönt att inte ha ett fönster in dig.. *skratt*

sådär ja.. då vet ni vilket kaos jag lever i just nu... men det blir bra när det är klart... nästa steg är tvätta o måla taket.. o det är ett Roger jobb så det får väl bli till helgen kanske.. såvida han inte får för sig att börja nån kväll... *blinkar lite sött till honom*  =)

När taket är målat ska elen dras om.. det sitter gamla gamla ledningar o ska man göra om ska man göra det ordentligt... =) sen ska det upp panel på väggarna (den jag målade) o sen ska vi lägga nytt golv.. byta bänkskiva o sätta hyllor istället för överskåp... o sen ska fronterna på de gamla skåpen bytas... så det finns lite o göra... =) men det kommer bli skit fint... ni ska få lite bilder under resans gång... =)

jaha så till det absolut roligaste under denna vecka... PREMIÄR!!!! jorå sörrni.. Leksand spelar sin preimiärmatch på onsdag... mot Mora... o jag kollade nyss o de visar den matchen på TV:n... UNDERBART!!! så då kan ni gissa vem som sitter klistrad vid tvn med en kall öl!!! =))



GO LEKSAND!!!! =)

nu ska jag ta itu med jobb.. så jag önskar er alla en underbar måndag och underbar vecka.. så hörs vi igen en annan dag....

*kram* så länge...

Kommentarer
Postat av: Danica

Så himla fint det kommer att bli ...och duktiga har ni varit...skönt att trolltjejerna är friska igen..här är det grått och jobb idag...ha det bra ...kram <3

2010-09-13 @ 09:21:49
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0