Onsdag.. drömmar o annat

Hej på er!

Ja nu känns det iaf att vintern är på intågande.. det går inte en morgon utan att det är minus och is på bilrutorna... o de senaste dagarna har gräsmattan varit vit av frost hela dagarna.. igår hade vi -9 o då håller man sig för skratt iaf... flickorna har redan fått börja använda vinterkläderna.. inte kan jag skicka iväg dem utan att de är varmt klädda... jag om någon vet hur det är att frysa... uch jag verkligen HATAR kylan o vintern.. men det är ju bara för att jag fryser konstant hela tiden..

Igår satt jag o pratade med en kvinna på FB som är från Brasilien.. o ni som följt min blogg vet ju att dit längtar jag.. la ju in bilder en gång på ett Hotell som var till salu som jag hade köpt utan o tveka om jag haft de pengarna... =) nåja.. jag talade iaf om för denna kvinna som heter Gisela att vi började få kallt o om mörkret (talade även om sommaren o att solen lyser mer eller mindre dygnet runt.. etc) hon tyckte det lät deprimerande att leva i mörkret så... o det är det juh.. iaf så längtar jag efter sol o värme.. så när vi pratat hon o jag  en stund så började jag kolla på hus i Brasilien.. bara mest för att jag gillar o drömma o fantisera.. om jag vinner mycket pengar så ska jag köpa ett hus där... helt klart!!! för vem kan tycka att detta ser obehagligt ut.. ?


ett av husen jag hittade låg precis vid denna strand... mmmm... *drömmer mig bort* =)

(Danica.. jag VET att du hänger på.... vi får vinna.. spara duger inte då kommer vi ju aldrig dit)

Nåja den drömmen ligger långt bort o då får man ju ta istället vad som bjuds här hemma... o ibland är inte det fy skam heller.. denna skylt hittade jag på FB...


nu är ju bara den stora frågan .... VART LIGGER DENNA "VERKSTAD"????  iaf så har jag paxat för att vara den som köper däck .... haha..

Den senaste tiden har vi varit tv-lösa.. våran box till tvn pajjade.. och då fick vi ju titta efter ny.. o hittade ett paketerbjudande med parabol och box.. o efter som våran parabol inte är den bästa.. jag kan ju inte se hockeyn för kanalen försvinner titt som tätt.. så slog vi till... så igår fick jag det hemlevererat till dörren.. =) bra service... fast han hade kunna burit in det tycker jag.. men men det fick jag göra själv.. jag släpade o drog o tillslut var det inne iaf.. (stort jävla tungt paket var det efter som vi beställde stoooor parabol.. så vore det väl fan rent ut sagt om jag inte kan se hockeyn.) =)

Så var jag ju tvungen att öpnna paketet o kolla så att allt fanns med och dessutom var helt... paketet var så stort så det fick ligga på köksgolvet... o tänk att när pissepojken kom in så fick han syn på den.. o där hade han inte legat innan så vips...


så var han i kartongen... nu är Pissen nog en av världens roligaste katter för alla ställen där han INTE har provlegat.. bara MÅSTE han provligga... en vinter gick det så långt att han la sig i ett skospår i snön... ja den mannen är både gammal o rolig.. vi hittar honom på de mest omöjliga ställena ibland... =)

Nu ska jag minsann ta o sätta igång o jobba lite... har lite företag som ska läggas in på datorn så att jag har o ringa på idag.. o till detta ska jag få mig en mugg java till.. så jag vaknar Ordentligt.. =)
innan jag slutar för denna gång så ska jag lägga in en bild på Ebbas allra första drottning... hon kom o visade mig i morse vad hon ritat.. o jag säger då... "ohh vad fint.. en princessa".... "NEJ säger Ebba... det är ju en Djottning" =))


... det ser man ju klart o tydligt att det är en "djottning" ... =) undra om hon gravid?? men det vågade jag inte fråga Ebba om... =)

ha nu en fin onsdag mer er!

*kram* så länge



Kommentarer
Postat av: Danica

Camilla det är helt klart att jag hänkar på...finns inte underbarare land än Brasilien...blir helt sjuk när jag ser bilden...längtar till värmen...



Det var ett rackans stort paket ni fick...hoppas det kommer att funka...och att du får se ditt dumdumlag spela :-)))



Ha en bra dag med mycket sälj kramas <3<3<3

2010-10-27 @ 08:53:02
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: Lina

En drottning OCH en prinsessa alltså :)

2010-10-27 @ 15:51:14
URL: http://linamoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0