Tisdag... korvbullar, målning och HOCKEY!!!

Hej på er!!!

Jahapp då var det en mycket viktig dag idag.. men till det kommer jag sedan.. först till helgen...

I Fredags var jag ju o storhandlade och handlade då på mig ca 12 kg picknickbog på Lidl som de hade billigt... så i lördags malde jag hälften till vanlig färs... som jag o Kristina skulle dela på... kan bara säga att det blir skit god färs.. o dessutom vet man ju vad man får för nått... =)) Kristina kom hit och var här nästan hela dan.. men hon var lite sliten o la sig på soffan... men då kom det två till som saknat henne så det var en stor myshög i soffan minsann...


mysisar.. =)))

Efter att jag malt hälften av kötter skalades det en massa potatis o lite lök... sen maldes resten av kött tillsammans med potais o lök till den Värmländska specialiten korvbullssmet... o då kan man göra en korv (i fjällster) som man kokar.. ELLER så kan man bara ha smeten o göra biffar av o då heter det korvbullar...


Denna läckerhet äter man tillsammans med potatismos... mmm är jätte gott kan jag lova... billig och god mat... sånt gillar jag... =)

Hela lördagen gick åt till att mala färs och göra korvbullssmet.. o slitigt var det så det blev inge tak målat på lördagen... men på söndagen satte vi fart här hemma...

då blev hela kökstaket målat.. (äntligen) jag klättrade upp o ner på en stol o målade i skårorna (vi har panel tak) så efter detta stolsklättrande i flera timmar så kan jag tala om att både i går o idag så känner jag att jag har en röv... o baksida på låren... haha....


Roger fick rolla taket efter att vi penlsat det.. för mina händer o armar ville inge mer...


jorå han har ju en framsida oxå... haha.. fast han blundar så syns han... men säg inget... haha...

Nu är iaf taket målat och vitt och fint... precis som det ska vara... (fast enligt Roger ska det nog målas en gång till... jaja vi får se)

Så nu till den alldeles spännande dagen idag... först ska jag jobba ca halv dag.. sen kommer Roger hem o vi ska åka till Örebro.. för vi är dit bjudna på mat och det viktigaste av allt... HOCKEY!!!! jorå Leksand kommer o gästar Örebro... o det kan bli riktigt riktigt spännande... Min chef håller på Örebro o jag kommer ju komma iförd min Leksandströja... hmm hur ska detta sluta... kanske slutar med att jag är utan jobb om Leksand vinner... nä nu sa jag fel.. inte OM Leksand vinner utan NÄR.... !!! iaf så är det ju det jag önskar av hela mitt hjärta.... =)))))

Så nu ska jag sätta fart o jobba... o sen ladda.... GO LEKSAND!!!!!!!!!

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Danica

Ha en riktigt fin dag och ta det lugnt på vägarna...och ja'a det gör inget att Leksingarna får stryk...bara det är stämning...kram på er....<3<3<3

2010-11-23 @ 09:00:51
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: mamma

ja korvbulla det är grejer det,och att få se vårat lif live det går inte av för hackor.Och vi ska heja här nere,jag hoppas ni får se när leksandspojkarna vinner stort ,även om chefen blir lite sur.Kör försiktigt stor kram

2010-11-23 @ 13:34:10
Postat av: Dirk

Hallo,

die Decke sieht schon gut aus.

Die Küche wir bestimmt klasse.

Gruß

Dirk

2010-11-28 @ 01:15:46
Postat av: Dirk

Hej,

Jag glömde att skriva på svenska.

En bra målare kan jag använda det.

Det nya köket kommer att fastställas bra.

Hälsningar

Dirk

2010-11-28 @ 01:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0