Söndag... Alla Pappors dag!

Hej på er!

Idag är det alla pappors dag... Fars dag även kallad... =) så jag tänkte ägna denna blogg till att hylla min "lilla" Pappsen... =)

Efter som han bor i skåne o jag i Värmland kan jag ju inte bara åka dit o ge han en kram o säga grattis.. så jag får göra det här istället...  (det är FAN att man ska bo så långt bort ibland)


Här är iaf en bild på min Pappa.. (mamma slank med på ett hörn oxå.. *ler*)

Detta är från Juni i år när de kom hit och hälsade på och vi tog oss en tur till tjärnen där vi åt sill o potatis i folieknyten och faktiskt nyfångad grillad fisk oxå... rena lyxen.. =) det var en jätte underbar dag... =)

Min Pappa ja... han heter Leif han är en glad (hoppas jag) pensionär som njuter av livet... han älskar att resa (helst till Kreta) och att äta god mat... Han (och mamma) är fruktansvärt bra på att ställa upp för andra människor.. vem det än är så försöker de hjälpa där de kan.. det kan vara allt från en släkting till en hemlös.. detta är ett underbart sätt med mycket empati för andra människor och människors lika värde... detta beundrar jag min pappa för... o jag älskar att lyssna på när han berättar om sina möten med alla dessa "brokiga" människor =)

När jag var i övre tonåren flyttade vi till Rättvik där pappa jobbade som chef på konsum.. och sedan köpte Leksaksaffären (både i Rättvik och Leksand) under den tiden så fick jag höra från människor (på fest på stan på jobb) "Jasså är det din pappa som är chef på konsum/äger Leksaksaffären? jamen det är en trevlig karl det... han är alltid så glad o hjälpsam" Dessa uttalanden gjorde nog att jag automatiskt hamnade lite på plus.. haha.. (ja de som känner till Rättvikarna vet att det är FAN inte lätt o hamna på plus där inte när man är inflyttad o inte infödd tre generationer bakåt *skratt*)

Även för oss barn och barnbarn (o barnbarnsbarn) ställer de upp med de de kan... o alla vet ju hur pensionärer har det idag.. (iaf de pensionärer som fått tagit ur ryggen det de äger o har i plånboken) det är inga mängder med pengar de har o röra sig med.. så det är inte det jag menar att de dränker oss i pengar... nä de finns där för oss.. o de älskar oss.. o det är viktigare än alla pengar i världen..

Så kära PAPPA... ett stort och varmt grattis till dig på din dag.... Fars dag!!!!


Jag älskar dig... !

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: mor o far

kära dotter Tusen tack för uppvaktningen på fars dag,det var roligt att höra att vi är så bra.DET VÄRMDE I VÅRA HJÄRTAN.hade varit kul om vi haft någon undangömd vas,som vi fick lite kulor för,men vi får ta det som det är. Det viktigaste här i livet är att vi har varandra ,ock att göra det bästa möjliga av det Stor KRAM till hela familjen

2010-11-14 @ 12:14:43
Postat av: Mamma

Hoppas komentaren gick fram något fel uppstod när jag skickade den

2010-11-14 @ 12:21:27
Postat av: Danica

Fint skrivet av dig gumman...föräldrar är bäst :-)))

2010-11-14 @ 19:14:08
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0