Lördag... Catcha!!!!!

Hej på er!

Jahapp då var det lördag morgon.. nåja förmiddag har det kanske hunnit bli även om jag tycker det känns som morgon... mer kaffe vore gott men Roger tog med sig kaffe termosen till tjärnen då han var tvungen att åka dit för de skulle flytta en massa bord och redskapsboden.. jaja vi får väl se hur det går med det...

Jag ska börja med gårdagskvällen... när vi kom hem efter den groteska handlingen jag gjorde under eftermiddan.. jodå det kändes groteskt iaf.. att springa på 4 affärer o handla för 4 veckor tar sin tid.. men som tur var så fick Lizze o Ebba vara hos Johanna med familj (så tack för det godingar) då gick det ju lite fortare iaf... väl hemma iaf så skulle skiten konkas in oxå.. hela skuffen var full i varor.. o inte nog med det.. sen skulle det packas upp o läggas på sina ställen.. o en del skulle delas upp o frysas in... så det tog nästan en timme.. o sen var det bara att slå ner röven vid datorn o börja följa hockeyn... =) o den gick ju bra... vinst med 4-2 mot Sundsvall... bra jobbat pojkar.. nu laddar vi inför Örebromatchen.. =)

i periodpausen fixade jag lite fredagsmysmat till mig o Roger.. det blev vitlöksbröd och...

...plocktallrik... lite goda skinkor o korvar... avocado och fetaost.. mm det var mumsigt... =)

Vi kikade på idol också... o bäst var ju JAY... när han stod i kilt o sjöng Madonnas låt Like a prayer i bästa hårdrock stil... ja då reste sig armhåren... jag säger som Gunde.. jag fick ståpäls.. =)))

till er som missade detta här hittar ni det...

http://www.tv4play.se/noje/idol_2010?title=jay_smith_-_like_a_prayer&videoid=1137028
Så till våran lilla o välkomna hyresgäst vi upptäckte igår... jag laddade ju fällan... inväntade det stora "SMACKET" men hörde inget o igår när vi la oss så var fällan tom... MEN i morse när jag väckte Roger... då.. ja DÅ satt den där!!!!!


.... "SMACK!!!!!!!" Catcha!!!!!! haha... så var det bara o ta ner den ropa på en kisse som villgt åt den.. (ja ute asså) tror katterna tycker det är fantastikt när matte fångar mat åt dem... bara de inte låter detta bli en vana.... hoppas nu att det bara är EN hyresgäst som kommit in.. men jag ska ladda fällan igen.. ifall det finns någon avlägsen släkting som tror att den kan flytta in...

nu ska jag börja förbereda i köket o sen ska det målas tak....  Hoppas att ni alla får en underbar lördag.....

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Petra Hörstedt

hahahahaha tror du dom kommer själva????? det kanske var en hona med 35 hungriga barn som just vuxit upp och gift sig och fått barn....som just slutat skolan och gift sig och fått barn......så ladda du fällan igen och ett tips, köp en fälla till.

2010-11-20 @ 10:59:16
Postat av: mamma

Bra jobbat med både mat o råtta,den såg ganska stor ut så vi ksn nog kalla den råtta. Hoppas bara att det inte finns flera. Här iHelsingborg kom det snö i går o inatt,så i morse var det vitt på marken.Barnen var ute och åkte pulka när jag var ute på min dagliga promenad.Här gäller det att ta vara på vintern ,för i morgon kan snön vara borta Ha en riktigt skön helg kramar till er alla

2010-11-20 @ 14:56:51
Postat av: Danica

Vilken härlig mat att servera...men tror säkert Pizze eller Iza var nöjd med sin serverade råtta oxå...hoppas det blir en fin lördag och att taket blir fint...kramas <3<3<3

2010-11-20 @ 15:49:19
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: Dirk

Gratuliere für den Sieg.

Hoffentlich hat das Essen geschmeckt.

2010-11-28 @ 01:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0