Fredag... Råtta o Kattor..

Hej på er!

Jaha då har dagarna rullat på sedan fars dag o fort har dem gått oxå... =) men det är bra.. för springer tiden såhär så är det snart sommar igen.. =))

Ni som följt min blogg minns kanske att förra året denna tiden hade jag både julgardiner och stakar/stjärnor i fönstren... så till helgen ska jag försöka sätta upp lite.. nu har jag ju inte ström riktigt över allt och sen i köket är det kanske inte så stor mening.. men får fixa fram där det går.. för November är så jäkla tung... o då blir det lite bättre med lite myspysbelysning o ett hopp om att julen närmar sig med stormsteg... när jag skriver bättre så är det för att jag börjar känna av en tung novembertrötthet.. o känner mig sliten.. o kan det då hjälpa med lite adventspyssel så testar vi det iaf.. =))

nu till rubriken... i morse vaknade jag 05.40 av att det knastrade... låg o lyssnade o tände tillslut lampan... såg inget o det blev tyst... släckte o lade mig igen.... två sekunder senare så börjar det igen... *knaster knaster* VAFAN... vi har en RÅTTA inne... *yäck* jag som verkligen HATAR råttor...
Väckte Roger.. så han fick höra... vi hämtar Pissen sa han.. o sagt o gjort han gick ner o kom tillbaka med Pissen (vår störtsa råttjägare ever... )


( Här är Pissen i princesstältet...hmmm)  TROR ni att han var interesserad???? nähä.. han kollade mot ljudet o sen ville han gå ner... *muttrar o lovar att han ska då inte få en massa god mat inne på flera dar* =)))

Efter som klockan var slagen då den ordinarie stiga-upp-tiden så gick jag ner.. Roger kom strax efter o sa vi testar med Iza... (misse-mor)


sagt o gjort han bar upp Iza och hon satt iaf o bevakade en bra stund.. men verkar som råttan är i väggen eller där hon inte kommer åt... så efter en 20 min gick hon ner till sina små bäbisar igen...

nu har jag riggat en råttfälla med russin... o inväntar ett "SMACK" i från övervåningen.. men ska iaf inhandla ett par fällor till.. för några jäkla råttor vill då inte jag ha inne.. *muttrar* detta bevisar att vi har för få katter.. 2 orkar inte hålla råttorna borta.. så då behåller vi nog en av kattungarna så vi förhoppnings vis slipper råttor nästa vinter (när vi haft 3 katter har vi inte haft en råtta inne... )

Kattungarna ja.. de är idag 11dgr o nu börjar ögonen öppnas på dem.. o då är dom ju inge gulliga alls!!! *skratt* jag har fotat dem (nåja försökt iaf... så här kommer ett litet bildspel på sötnosarna) så ska vi se vem av dem vi ska behålla... flickorna får väl kanske välja... =)


pojke 1... han har inte öppnat ögonen ännu.. men är på väg...


flicka 1 grå med lite vitt på tassar och även begie på nacken o nån fläck mer...


Flicka 2 grå och vit o den som öppnat ögonen mest...


Pojke 2 har börjat öppna ögonen litegrann....

Sötnosar är dom och svårt o låtabli dem.. o värre blir det om en vecka eller så när de börjar röra sig över golven här hemma.. o om ytterligare en vecka så är det fullt med bus på golven.. härligt!!! =)

nehepp nu blir det att sätta fart o jobba lite.,. ska sluta lite tidigare idag för att åka o handla för 4 veckor.. det är eko i både kyl o frys nu.. så om jag ska kunna gå med gott samvete så är det bäst jag jagar sälj!!!!

Ha en bra fredag o helg med er...

*kram* så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0