Fredag.. Ebba sjuk igen...

Hej på er!

Ja då var det dags igen?!?!? för lilla Bubblan att vara sjuk... denna gång är det feber o världens ögoninflammation.. när hon vaknade i morse kunde hon inte öppna ögonen stackarn.. så vi fick tvätta med ljummet vatten....


mammas tjej med svullna ögon som är jätte röda....

Jag ringde VC efter som nu är det 5:e gången hon är sjuk sedan början på September och för att hon har ögon inflammation.. men ni ska inte tro att vi fick komma dit.. icke sa nicke!! nix o nej... fick iaf ögondroppar utskrivna så vi börjar med det.. men enl sköterskan så behöver hon inte till ngn doktor då dessa förkylningsvirus kan de inte göra nått åt iaf.. så nu kör vi ögondroppar o blir hon inte bra då åker vi till Torsby o sätter oss akut dårå... blir så jävla trött på denna vård... jaja.. finns de som har det värre.. men man blir iaf lite irriterad..

Vi skulle få torr ved idag oxå.. men den kommer inte.. har vi tur kommer den imorgon.. det har regnat o snöat på den då presseningen hade blåst av enligt honom.. o tänk då pressade Camilla ner priset 75kr/m3.. o på 30m3 gör det en hel del.. närmare 2250kr billigare... bra på mej... =))) jag älskar o pruta.. o johanna o johan tror att jag snart försöker pruta på mjölken på ICa när jag handlar... *skratt* men jag har väl mina begränsningar jag med... eller hur... =)))

vi hade närgånget besök på morgonen oxå...


tre st rådjur komm det gåendes utanför köksfönstret... de stannade vid fågelholken o troligen mumsade i sig lite solrosfrön som låg på marken... det är roligt när de går precis utanför köksfönstret.. men nog önskar jag att jag hade en bössa... =) MAAAAT... haha...

nu har jag jobbat klart för idag.. fick iväg 2 st.. så denna veckan har varit bra.. 8st har jag sålt denna vecka.. o det ska jag väl vara nöjder med.. men mycket vill ju ha mer så klart... haha o på tal om det... mamma o pappa.. ni har inte nån gammal vas liggandes o skräpa???
ja typ en sån här kanske???


för om ni har det o tycker den är ful så kan jag ta hand om den... går alldeles utmärkt... haha... nåja.. den är ju iaf värd dryga 500 miljoner kronor.. så jag lovar att ta hand om er resten av era liv oxå... jodå godhjärtad är jag juh.... =)))))

nehej.. nu ska jag ta o göra denna fredag till en mysig fredag... ha en bra helg med er.. o håll tummarna för att vi får veden imorgon...

*kram* så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0