Onsdag... bara sport... =)

Ja vad ska man säga.. det är OS-tider och det blir mycket sport på tvn.. stackars Roger som inte är intresserad alls, Nåja.. han är ju lite engagerad när han väl sitter vid tvn... men han har annat o göra så det är inte så fasligt synd om honom... men det lät bra.. eller hur... =)

jag tänkte bena lite om vad som händer i sportvärlden.. ja nu ska ni inte få långa rapporter utan bara lite allmänna tankar från mig... =)

Jag tänker faktiskt börja med något som inte har med OS alls att göra... utan något som berör mig mycket.. och framför allt imponerar på mig enormt... i går kunde man läsa i NWT (nya Wemlandstidningen) att Anders Olsson ska åka vasa loppet i år... igen.. !!! han är helt sanslös den mannen... men nu har han fått sig en ny skidsläde från ett företag i Vansbro så han har testat den två rundor.. (OBS! TVÅ rundor o bestämt sig för att åka 9 mil... jaja vad ska man säga)


Den 7:e Mars bär det av, Jag hoppas tv visar honom i massor... han har ju bestämt sig för att åka under 10 timmar med råge... för den som vill läsa hela artikeln finns den här
http://nwt.se/sport/article660726.ece

Jag kommer hejja på dig Anders... !!!!! =)

Något mer icke OS-relaterat... Leksand möter Oskarshamn ikväll och Malmö på fredag.. jag hoppas innerligt att de spelar bättre än när jag såg dom... det måste dom!!!!!! så ikväll blir det att förja ref via datorn o på fredag går matchen på tv... o då krockar det lite med OS.. men man får väl i värsta fall zappa... hehe... jag har faktiskt inte kollat vad som är på OS på fredag. ikväll kan jag ju sitta med datorn framför mig o ha OS på tvn... =))

OS ja... ikväll är det curling o det är en sport jag gillar o titta på.. tyvärr blir det bara just under OS som jag kollar... men det är roligt... så är det störtlopp för damer... fast någon svensk medalj tror inte jag att det blir.. men vi kan hoppas sen är det herrarnas sprint både kval o final.. o där har vi ju medaljhoppet Emil Jönsson och även några fler svenska som gjort bra ifrån sig.. det ska bli spännande...
och så är det hockey.. först damkronorna som möter Kanada.. o den ska jag försöka se om jag orkar.. o sen spelar herrkronorna sin första match mot Tyskland.. men då har nog jag redan somnat... (man kan ju inte orka vara med på allt... )

Till sist skickar jag ett stort grattis till ...


Björn Ferry... grattis till guldet och tack för ett spännande lopp... det var riktigt riktigt spännande...
skickar grattis till Kalla som oxå tog guld härom dagen... =)

ja som ni ser jag har fullt upp i sportens värld.. men det är sååå roligt.. =))

nu hoppas jag att ni alla får en underbar sport/sportfri dag och kväll...

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Danica

Hoppas du får en bra dag framför TV:n skratt du kan väl heja på dom svenska från mig oxå som inte hinner med det..Anders är ju en superkille....

kramas <3



2010-02-17 @ 10:41:12
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: Camilla

jag ska hejja från dig med.. även på Leksand... hahaha

2010-02-17 @ 11:24:08
Postat av: mamma

Ja nu tittar vi på sport,så det blir sena kvällar.Vi hoppar o skriker,det är en riktig pärs .att vara med när det blir medaljer,man får man riktig träningsvärk också. Detta att anders skall köra vasaloppet är fantastigt,han är värd massor med medaljer av högsta valör.Han är den största av alla kämpar.Ja i kväll blir det mycket som händer,det är knappast man hinner ta kaffepaus.

2010-02-17 @ 14:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0