Onsdag... lite blandad kompott

Hej på er!

Då har det ramlat iväg lite fler dagar igen då... o det är bra.. ytterligare ett steg närmare sommaren.. o den LÄNGTAR jag efter!!! för idag har vi -24 grader... säger bara fyyyyyy fan!!! ja man får säga så när man kliver upp o det är så kallt ute... som tur var så testade jag o starta bilen tidigt.. o den startade INTE så Roger fick vackert kliva upp för o sätta i motorvärmaren... (jodå jag kan sånt men jag var ju tvungen att skutta in i duschen... )

I lördags fick jag ju hem min Johan... o innan jag hämtade honom städade vi ur Lekrummet där han ska bo.. så nu är det fint där o en massa trasiga leksaker slängda... gissa om det var behövligt??

I söndags bakade jag brödkakor... det var uppskattat... det är så gott med hemmagjort bröd...


många brödkakor blidde det...  o goda blev dom... snart är det ju dags o börja förbereda allt inför julen.. o då ska jag baka danicabröd... det är viktigt till jul.. o jag brukar oxå baka ett bröd som heter ärtbulla... men det tror jag att jag skippar i år... men men vi får väl se.. =)

i Måndags när lizze kom hem så hade vi fått ett par cm snö till (jag tror vi har fått minst snö i hela landet) iaf så var det inge kallt uta -2 så hon gick ut o gjorde en snölyktsgrotta... så den fick jag ju ta kort på i mörkret....


jätte mysigt lyste den.. vi satte i ett gammalt blockljus så det brann hela kvällen... duktig Lizzegumma... hon har så mycket fantasi o bra ideér... =)

Nu har vi oxå öppnat kattlådan (den de har bott i asså) åt de små buskattorna.. så nu är det full fart på golvet.. jag har försökt o ta bra bilder på dem.. det är ju inte det lättaste.. men här kommer lite bilder iaf...









ja riktiga små sötnosar är dom... =)

nu är det dags för mer kaffe o sen sätta fart o jobba....

ha en toppen dag!

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Danica

Oj vaf många tekakor det blev för dig...idag har jag bakat Danicabröd och det är ju så himla gott så jag tjyvsmakade lite på det...skall nog baka ett till så det räcker till nyår oxå...



Så himla söta dom små liven är kan tänka mig att det är full rulle på golvet...



Hoppas det gick bra för Johan ...jag höll tummarna så nu har jag iaf en blånagel hehehe



Ha det gott gumman ..saknar dig men det vet du ju ...



Kramas <3<3<3

2010-12-09 @ 04:06:17
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0