Fredag... Besök

Idag har den finska kvinnan... ja jag kallar henne så.. .. men Minna heter hon... iaf så kom hon o hennes minsta son Erik hit o hälsade på.. Jag o Minna jobbade ihop innan... det var roligt att se henne igen... har gått ngn månad eller två sen vi sågs sist..

Minna är bra.. hon gör mig glad... =)




Här är hon den vackra underbara finska kvinnan... =)


Innan Minna kom så var jag tvungen att baka.. nåja.. tvungen o tvungen.. men ville ha nått gott att bjuda på.. =) Av någon anledning så bakade jag samma kaka som jag tydligen gjorde sist Minna var här... haha snacka om teflon minne.. *suckar lite* nåja.. det är inget fel på den kakan.. en socker kaka med lite kladd i... =)




så här blev den... =)

Sen kom Minna och vi drack kaffe o åt kaka o pratade.. =) Det var jätte trevligt för Roger var oxå hemma o ledig idag... *mys* Precis innan Minna kom så gick strömmen här hemma.. o jag hade som tur var precis fått klart kaffet o hällt upp på termos.. *ibland har man tur* 

Det tog någon timme så kom strömmen tillbaka.. och det var bra för jag skulkle ju göra två pajer o bjuda på til lunch... 




Jag gjorde en kräftstjärtspaj..... 




Och en paj med skinka och trattkantareller.. (bilden blev lite suddig men det får ni leva med.. pajen var desto bättre... )

vi har haft några trevliga timmar och pratat om allt möjligt...  en mycket trevlig dag... hoppas att Minna tyckte så oxå.. =)


Nu är det snart dags att lägga Lizette och Ebba.. o då infinner sig lugnet.. ebba vaknade redan 10 över 6 i morse.. jag säger bara tack o lov att det är helg så vi kanske får sova lite längre i morgon... jag är jätte trött nu... 

när barnen lagt sig blir det nog det gamla vanliga.. lite tv o lite dator... o kanske en Carlsberg eller två... sen blir det sängen.. =)

önskar er alla en trevlig fredags kväll... !

*kram* så länge

 

Kommentarer
Postat av: Den finska kvinnan

GAAAAHHH!! hemska kvinna!!!! publicera kort av denna sort på mig?? Muwahahaaaa.. kolla näven.. ser ut som någonting dött försöker krypa fram bakom soffan.. hihiiiii...



Tack själv gumman.. det är så skönt att komma hem till dig... laddar batterier på nåt sätt.. tror minsann att du hjärntvättar mig.. jepp jepp jepp... för varje gång jag åker från dig så ääääär jag så glad.... och glömmer en massa saker... sist var det recept.. igår var det både glasögon till son och ägg... hmmm.... ligger här en baktanke tro?? ;)



Tack för att du finns underbara människa!!



Tokkramas



2009-09-05 @ 10:29:35
Postat av: johanna

nu har jag skrivigt i min blogg haha

2009-09-05 @ 19:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0