Söndag... o vad jag ska lata mig idag.... =)

Jaha då var julbordet avklarat o igår var jag både för mätt o trött för att ens tänka på att skriva en blogg... idag är jag pigg igen.. men förkyld... o Ebbabubblan är sjuk stackarn.. förkyld o feber.. vi får hoppas att det går över fort...

Julbordet ja... ja det var verkligen mycket uppskattat o mycket trevligt... vi var 15 st det var några som inte kunde komma o det var synd... men vi som var där hade trevligt... =)

Jag åkte till gamla skolan i Sörby (där vi skulle vara) redan klockan 15 (festen började klockan 18) men hade ju lite mat kvar att laga... hade hela skuffen i bilen full i mat o prylar... =)




satte igång direkt när jag kom dit... ett bra kök med två spisar o ugnar.. underlättar ju när man har massor med mat att göra....

Kl 16,30 kom det två som skulle hjjälpa mig att duka samt att jag fick lite extra assistans i köket o det är alltid uppskattat... =)

klockan 18,05 var allt klart och framdukat...



Här dukas det fram lite av varje....



Mina hjälpredor i köket... stort tack till dem... =) här sätter de fram maten...




köttbullar, jansson, potatis, omelett, värmlandskorv, prinskorv,  julskinkan,  rökt lax, rökt korv och ägghalvor med majonäs o räkor... 



Senapssill, löksill, romsås, Danicabröd. smör, ost och naturligtvis några öl... =)








Mätta nöjda o glada gäster... =)

Idag ska jag bara lata mig... vi ska äta julmat o må gott... o det är skönt att bara kunna få ta det lugnt o slappt idag... nu ska jag titta färdigt på skidskyttet... det är svenskorna i stafetten o just nu ligger sverige 5:a och AK-O åker in för växling.. HEJJA HEJJA... =)


jag önskar er alla en megaskön Söndag/Lucia/tredjeadvent...

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: tantans

Herreguuud det var väl inte konstigt om du var mätt trött och fuller i går kväll :-D med så mycket mat och all matlagning före ...du är ju duktig du...tur att du får vila idag och att pyssla om Trollet Ebba eller hur ...sköt om resten oxå Lizze som var så jäkla söt som pepparkaksgubbe...kramas

2009-12-13 @ 12:49:07
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0