Onsdag... Kallt som f-n... Ebba medicin...

Ja då var det den där mitt-i-veckan-dagen igen... oj vad tiden flyger fram... =) det verkligen lackar mot jul... o med den här farten så är det snart vår igen... (nåja.. man kan väl få drömma iaf)
Idag kändes dock våren vääääldigt avlägsen... vi vaknade o det var 8 MINUS ute... *hurr* det blir till att köra vedspisen hela dagen... så det blir varmt inne iaf...

Jag var dock tvungen att ge mig ut i kylan med Spookie o då passade jag på att ta lite "kalla" bilder så ni får se hur det ser ut... för även om det är kallt så är det ju samtidigt lite vackert när solen börjar titta fram mellan träden....




Ett frostigt hus... men vi har iaf ingen snö ännu... =)



Vackert.... men kallt... =)


Som jag skrev igår så har ju Ebba fått flytande penicillin mot sina svinkoppor och idag tycker jag hon ser bättre ut.. *phu* så vi hoppas det försvinner snart... hon är ju jätte duktig o ta medicinen o samtidigt så är hon ju sååå rolig.. för nu har hon kommit på att vi ska göra såhär...

hon klättrar upp på köksbordet och ställer sig....




Sen dricker hon sin medicin.......




Grimaserar och ryser.....  (huuu,,,, )



Sen får hon en skumtomte och medans hon äter den så sjunger jag "ja må hon leva" (det har HON bestämt.. inte jag)




Sen applåderar hon och hurrar för sig själv... haha...

Ja hon är rolig denna lilla tjej... man kan ju undra vad det ska bli av henne när hon blir stor... =))

Nu ska jag skutta in i en dusch.. sen ska vi nog baka färdigt pepparkaksdegen som vi har kvar...  Hoppas att ni alla får en väääldigt bra onsdag/lilllördag...

*kram* så länge..

Kommentarer
Postat av: tantans

Hahaha...vilka härliga bilder på Ebba bus...vilken mimik hon har när hon tar medicinen...

kram ...

2009-12-02 @ 23:07:57
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0