Kreta.....

Hej på er!!

Då har vi landat hemma igen efter vår Kreta resa... o hemma är det kallt.. men jämför man med Kreta så har ju hela sommaren här hemma varit kall.. =)

vi har haft det underbart med god mat o dryck... varma salta bad (de dagar som Poseidon lät oss bada i havet) och ett kanon boende...

vi åkte ju ner till Skavsta dagen innan vi skulle resa för planet gick kl 07.00 så vi tog in på hotellet på flygplatsen...

Tjejjorna gör sig i ordning för tidig sänggång för kl 04.00 skulle klockan ringa så vi hann med dusch o frukost...

Väskor incheckade o två mycket förväntansfulla flickor.. =)

då är vi på väg! Ebba sitter o mumsar lite bilar på resan.. =))

Snart framme... =))

Framme på hotellet o Ebba redo o byta om för ett dopp i Poolen... tjejjornas rum samt kök.. ca 30m2 stort

vårt sovrum =)  kan säga att madrassen i sängen inte hade någon som helst mjukhet hård som sten men det kunde man leva med allt annat var så toppen.. =))

Toa o dusch.....

som ni ser så bodde vi toppen.. dessutom bodde vi högst upp o hade på ena sidan 2 balkonger och på framsidan en hel takterrass.... =))

kort från takterrassen... underbar utsikt... =)

Efter ett par dagar så kom även mina föräldrar ner o de bodde på ett hotell som låg på andra sidan en liten gata.. vi visste vi skulle bo nära varandra men inte SÅ nära.. det var inte mer än 50-75 meter till deras hotell.. =))
 mammsen o pappsen ♥
När vi kom så kunde vi inte bada i havet det var stoooora vågor och röd flagg badvakterna sprang o blåste folk upp ur vattnet...
 Poseidon var nog lite upprörd... =))

men vi badade i Poolen istället det funkade lika bra för den var väldigt fin o väldskött
 Badbrudarna... =))

men vi har minsann badat i havet oxå.. o det var 26-28 grader varmt.. *otäckt* =))

morfar o Ebba o längre ut mormor o Roger.. o ni ser det är minsann lite vågor denna dag oxå..

Ebba gillade vågorna... =))
Tjejjorna leker i strandkanten... =))

Vi hade det helt enkelt toppen... o bodde på ett kanon hotell med underbara människor i receptionen
Lizze o Ebba älskade dem.. o det var nog ömsesidigt..

Lizze o Ebba med Andromachi

Roger och Mary

Vi var på en Restaurang ett par gånger som låg jätte nära vårt hotell där jobbade det två helt underbara tjejjor.. och de hade så god mat där.. (jag åt den godaste pastan jag någosnin ätit där)

Magdalena och Aurelia två toppen tjejjor...

Ja som ni ser så har vi haft det toppen.. o jag har hur mycket bilder som helst...men kan inte lägga upp alla här... det kommer kanske fler en annan dag... jag avslutar med lite bilder från Gamla stan i Chania där vi gick o strosade en dag...

Jag ska minnas varje sekund av denna resa under den långa långa vintern... o hoppas o önska att vi kan åka tillbaka nästa år igen... =))

*kram* så länge

(klicka på de små bilderna för att se dem i större storlek)