Halloween...

Hej på er!
 
Ja då var det helg igen men denna gång inte vilken helg som helst.. Halloween helg är det.. iaf här i sverige för Halloween firas egentligen alltid den 31/10 i USA och England som är dess ursprung.. men efter som vi inte är så noga här o det faller bra i hop med barnens höstlov så firas det denna helgen... o nästa helg när det är allhelgona firas den inte efter som den helgen är så kyrklig.. så då får man inte klä ut sig o spexa... så det är väl denna helgen det är bus eller godis... fast hit kommer det sällan någon varken till halloween eller påsk.. kan vara för att vi bor som vi gör... o det är helt okej.. blir ju mer godis till oss då.. =)) 
 
Igår var det det årliga halloweendiscot för Lizze.. det har de varje år i skolan o detta ser hon fram till varje år.. o jag oxå för då får jag sminka henne =)) jag undrar vem av oss som tycker det är roligast egentligen.... =)) 
 
Jag tänkte i denna blogg bjuda på de senaste 4 årens sminkningar... för naturligvis ser man inte lika dan ut år efter år... =))  det finns de som inte kännt igen henne under vissa sminkningar.. o DET har vi haft väldigt roligt åt både jag o Lizze... =)) 
 
Det allra första Halloweendiscot kom hon klädd så här.....
 
Häxan Lizze..... =)) 
 
När hon gick i tvåan fick vi göra nått annat... då blev det så här... 
Zoombie-Lizze med skotthål i pannan o avskuren hals.... (jo detta år såg de vem hon var) 
 
När hon gick i trean... då blev det så här.... 
En mycket DÖD Lizze.... när jag sminkade henne fick hon inte kolla i spegeln.. så när hon väl var klar o ställde sig för att se hur det blev var det nästan så hon blev rädd för sig själv.. haha.. =)) 
 
Gårdagens smikning blev så här... 
Djävuls Lizze.... =) med blinkande horn o allt... =))
 
Ja så kan det se ut.. nu är det dags för o fundera på vad det ska bli till nästa år.. jag är full av ideér.. =)) 
 
Nu är det ju oftast  Lizze som är på Halloweenfest.. men det händer nån gång ibland att även jag är det... så här bjuder jag på en bild som är några år gammal då vi hade Halloweenfest på jobbet jag hade då.... 
 
Roger som var med skymtar ju i spegeln.. även han var fin.... för visst är jag väl fin?? haha... 
 
Det är roligt o sminka som sagt.. dock är det ett elände o få bort ibland.. tvål o vatten funkar inte alla gånger så bra.. men då ska jag ge er ett tipps... man tar tvättservetter.. sånna som är till bebisar.. så torkar man bort o rent med dem... det går jätte lätt o få bort sminket med dem... 
 
ska avsluta denna "skrämmande" blogg med något lite mindre skrämmande och osmkinkat... =)
en lite goo häxa... =))
 
hoppas ni får en toppen halloween... med både bus o godis =))
 
*kram* så länge
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Hej alla häxor ,va söta ni var jag är ju så gammal så jag tycker ni är sötast nä man kan se er på riktigt.men jag hoppas lizze var bässt sminkad. för det var väldigt bra gjort ha en skön helg massor med kramar vi älskar er

2012-10-27 @ 10:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0