En vanlig Måndag....

Hej på er!!! 
 
ja då har ytterligare en helg ramlat på.. dagarna går fort som attan...nu..fortare än vi anar så är det jul o nyår.. sen vänder det igen.. *jippie* =)) 
 
Helgen har varit lugn i skön.. Vi lagade lite god mat, Ryggbiff hasselbackspotatis och trattissås... som åt vi till hockeyn.. Leksand mötte Malmö nere i skåneland o minsann så blev det daladans med Dansken så de satt på läktaren med en kov med bröd i handen... o läktaren var ju tom iaf för Malmö fansen gick hem... hur man nu kan svika sitt lag så på det grövsta sätt... men som sagt det finns nog inte den kulturen där nere.. 6-0 krossade vi dem med... o alla som kan o vet hockey vet oxå att nästa match kan vara sååå mycket jämnare.. fast om jag ska vara ärlig så med Malmö vetifan... för när fansen sviker försvinner nog motivationen för spelarna oxå även om de flesta bara spelar plånbokshockey där just nu.. 
jaja nog om Dansken vi vann ju så jag klagar inte... =)) 
 
Ebba bubblan har ju tappat en tand.. 
o detta gjorde hon när vi var till farmor o tänk det gynnade henne med 5 (!!!) guldpengar.. plus att tandfen kom med 10kr till under natten... så 60 spänn tjänade hon på den tanden... det är ju så man på allvar funderar på o ge farmor lite av mina tänder jag dragit ut... fast det kanske inte funkar så... hmm.. hade ju kunna tjänat mig en slant där annars... =)) 
 
hoppas bara Ebba inte förväntar sig 60kr nästa gång oxå för hon har två lösa tänder till plus att Lizze har två lösa tänder... detta kommer bli en dyr framtid för tandfen.. hon kommer ha fullt upp... =))
 
Igår åkte vi en sväng till ÖoB o handlade lite balsam o sånt som de har billigt där... hittade en ny hundbädd åt Spookie oxå så nu har jag kastat ut hans gamla matta 
 
Visst ser han nöjd ut.... =)) 
 
o så har jag städat ur mitt skafferi idag.. för där såg det ut som AlQuaida hade bombat eller nått.. men nu är det fint igen.. o plats för nya grejjor.. =)) 
 
imorgon ska jag ta itu med resten av köket o så ska den nya kattlådan packas upp o göras iordning... 
 
som avslutning på denna blogg ska jag ge ett tips till alla ni som tänkt köpa mig en julklapp.. =)) 
Julgranskulor med Leksandsmärket... jag vill ha en blå o vit jul.. =)) finns o beställa på Leksands hemsida... =)) (bild lånad där ifrån) 
 
ja o visst kan jag väl köpa sånna själv men när det gäller den biten så ska jag lägga en liten slant på Vision 2019 istället så då kan jag ju önska dessa små kulor.. eller så får det bli nästa år... =)) 
 
För er som är nyfikna på vad vision 2019 är så kan nu läsa mer om det här.. 
 
 
ja det var väl vad jag hade o bjuda på idag o bloggen... mer kommer en annan dag... 
 
*kram* så länge
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0