Sjukstuga o bullbak....

Hej på er!

Fredag o Rogers sista arbetsdag innan två veckors ledigt.. tror han tycker det ska bli skönt för han har tjuvstartat semestern hela veckan genom att sova alldeles för länge o kommit försent varje dag... hmmm.. ajja bajja =))

Ebba har haft så mycket feber inatt stackarn.. så när hon väckte roger på morgontimmarna för att hon behövde gå o kissa så fick hon ett litet anfall .. det varade kanske inte mer än 5 sekunder.. men inte alls roligt.. som tur så höll Roger henne så hon slapp iaf ramla o göra sig illa.. stackars mammas lilla fis..


I morse var hon dock feberfri och fick vara det fram till lunchtid.. men då slog febern till igen o hon hade 38,9 så det blev alvedon o vänta lite innan vi åt lunch.. o hon petade väl i sig lite av den iaf...
hoppas att det vänder med febern nu för nu har förkylningen brutit ut.. o hoppas det går fort över o hon slipper fler anfall..

Förmiddan för övrigt så blev det lite tvätt tvättad o sen hängde jag den under tak för även om solen sken så är det ju en oskriven lag att hänger man ut tvätten så kommer regnet.. o jodå det har kommit skurar till o från hela dan... men ingen åska...

Dock hade Danica påhälsning av Tor i stockholm o det small ordentligt sa hon... ja ett jäkla väsen rent av.. dessutom hade hon varit ute o cyklat i ovädret... "tokiga kvinna" =)) men jag sa åt henne att va glad att snyggingen Tor kom på besök till henne för han är grann o se på.. så skickade jag en bild på FB så hon kunde se själv...



visst är han en snygging.... =)) jag klagar inte när han kommer på besök om han visar sig i denna skepnad.. o lite buller o bång ska det väl vara i livet vettja... =))

En annan snygging som jag såg på FB idag är ingen mindre än .....(nu kommer hon döda mig långsamt... men det blev fint med nya frisyren ju... o så älskar jag denna kvinnan.. man blir glad av henne juh... )



Förlåt gumman för att jag snodde bilden men jag tyckte du blev jätte fin...


Jag hade lovat barnen att vi skulle baka bullar... men jag är ingen bra pedagogisk mamma.. jag bakade o de smakade på degen... asså jag gillar inte o baka med barn.. har inte tålamodet.. går ju fortare om jag gör det själv.. men de satt vid vars en dator så det var inge klagomål då de fick lite deg då o då.... =)) Sen har de ju fått smaka på det färdiga resultatet oxå så klart.. o de gillade dem..



så här blev dem.... mycket pärlsocker på ska det va.. =))

Nu väntar vi bara på att han semester firaren ska komma hem så vi får fika lite o sen blir det hemmagjord pizza o fredags mys =))

*kram* så länge



Kommentarer
Postat av: Tantans

Jaha du kvinna du hade snott min bild...såg det först när jag kom hem från goda vänners lag...Nä'e gumman jag blir inte arg på dig...hoppas Ebba- Blondtrollollet kryar på sig...och att det stora Blondtrollet får några soldagar å¨semestern...

...kram på er dårå

2012-07-13 @ 20:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0