Ryggskott.... =(

Hej på er!

Nu har det gått några dagar så jag börjar med Lördagen... Jag hade lovat Johanna att komma in till Hagfors o passa barnen medans de flyttade till nya lägenheten.. sagt o gjort jag åkte in så jag var där till halv 11 ca.. o då var Hombas syster där med sin flicka o alla barnen var i lekparken som är precis utanför Johannas o deras nya lägenhet.. så jag hjälpte Johanna med att plocka ur lite kartonger i köket o så var jag lite med Josephine o fick mig lite snooz innan hon skulle sova...

Det var många som hjälpte dem o flytta det var 5 starka (?) karlar som bar grejjor så det gick fort o smidigt... jag hade med mig lite bullar från bakandet på fredagen så det tog vi en paus med ute i solen.. gott o nyttigt så då orkade de bära grejjor en gång till... =)) efter några timmar var det dags för mig att åka hem.. jag tog med mig Johannas hund så skulle de iaf slippa gå ut med honom när allt skulle ställas i ordning... o han behöver träffa Spookie då Johanna ska passa honom åt mig lite senare i höst....



Här är han... Missisippi heter han o är 7 månader o kommer från spanien.. jag tycker nog han ska heta Perro istället då El Perro är hund på spanska.. men vad vet jag jag är ju bara en gammal mormor.. =)) iaf så var han väldigt lugn o go så det gick jätte bra mellan han o Spookie.. inga problem där inte...  vi lämnade tillbaka honom på Söndagen o när vi hade åkt så sa Johanna att han minsann stod o pep efter mormor.. =)) dutti vovve.. =))

Igår Söndag vaknade jag med ont i ryggen som blev värre o värre under dagen så på kvällen försökte jag bota det med lite vin... kan tala om att det inte hjälpte.. ryggskottet var ett faktum.. o det är exakt ett år sedan jag hade ryggskott sist... hmm bara inte det tror att det ska återkomma en gång om året för då jäklar... jag avslutade söndagen med en mycket bra film.. Road House o det är två godingar med i den så det gjorde inte ont o titta heller.. =))

Patrick Swayzie och Sam Elliot... 


Så är det dagen idag.. Rogers första semesterdag.. det har varit skapligt väder men inte så mega varmt.. men vi har iaf fått se solen och naturligtvis har det fallit lite regn oxå.. det ska väl inte vara en enda regnfri dag.... *suck* men nått skoj blev det iaf då vi fick tag på en begagnad åkgräsklippare... så den har Roger o flickorna invigt då jag inte kan för ryggen är inte bra idag heller... vilket jag ju hade trott såklart..  men jag hinner nog testa den då gräset växer grönt o frodigt i regnet.. så det får bli nästa gång som jag klipper med den... ska bli skoj... =))





Ebba fick åka med Roger o det var skoj må ni tro... Lizze åkte oxå med o tom körde den själv (då den går att köra långsamt så roger kunde gå vid sidan om) men tyvärr fick jag ingen bild på Lizze på gräsklipparen det får bli nästa gång....

Nu ska jag testa att bota ryggskottet med en Irish... det kanske tar bättre än vin.... =))

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Tantans

Och vilken sötnos Joppihanna har kan tänka mig att hennes småtjejer gillar honom...Irish är nog superbra mot ryggont tror jag...och vad kul med en åkmaskin...kan ju behövas hos er på änggärdet...hoppas ryggen bättrar på sig ...kram på er alla blondtrollen ...

2012-07-16 @ 20:39:21
Postat av: Tantans

Och vilken sötnos Joppihanna har kan tänka mig att hennes småtjejer gillar honom...Irish är nog superbra mot ryggont tror jag...och vad kul med en åkmaskin...kan ju behövas hos er på änggärdet...hoppas ryggen bättrar på sig ...kram på er alla blondtrollen ...

2012-07-16 @ 20:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0