Torsdag den 5:e Maj... lite om vad jag gör..

Hej på er!

Ja nu har det gått en tid oxå men denna gången kan jag skylla lite på att jag håller på o aklimatiserar mig.. =) fint ord det där.. vrickade tungan när jag skrev det.. =)) vet inte ens om det stavas så.. men tror nog ni vet vad jag menar...

under veckorna jobbar jag ju i Norge som ni vet.. o det har jag gjort några veckor nu.. dagarna flyter på och det är så himla roligt... ska berätta lite vad jag gör under dagarna när jag jobbar o vad jag gör när jag är ledig.. =)

mina arbetstider ligger oftast 10-18 eller 16-22 sen kan det skilja nån timme hit o dit samt att var 4:e vecka är det avlastning.. o då jobbar man antingen fred kl 16 till lörd kl 16 eller lörd kl 16 till sönd kl 16 ett 24 timmars pass med sovande jour...

mitt jobb består av att finnas till hands samt att det ska göras allt som görs i ett hem.. tvätt, strykning, handling, städning. bakning av bröd, matlagning etc... samt de aktiviteter som "han" vill göra.. som i fredags då tog vi bilen (han har egen bil men vi kör den) o så åkte vi o tittade på en kyrka där hans morföräldrar ligger begravda... vi gick där på kyrkogården en stund och sen åkte vi o handlade o sen hem o "kosade" oss med hemgjord pizza o lite tv..

Jag gillar mitt jobb jätte mycket o trivs fantastiskt bra.. dels för att de runt i kring mig är så himla bra o gulliga.. o dels för att jag trivs med den jag jobbar hos.. vi har väldigt roligt.. o han tycker nog att jag är lite galen.. haha...  men han gillar min mat.. igår sa han att jag var duktig på att laga god mat... o jag sög i mig som en svamp.. =)))

ja det är lite om vad jag gör när jag jobbar... ett fritt o roligt jobb helt enkelt som jag trivs med...

Min fritid då.. mina lediga stunder i min lille hytte... ja många hade kanske fått lappsjukan.. men jag trivs i den.. jag gillar ensamheten där jag kan lägga mig en timme eller två o läsa... jag har nu läst ut boken

Hundraåringen som klev ut genom ett fönster och försvann

En sanslöst rolig bok... jag skrattade gott när jag läste den.. gick det förbi någon utanför min hytte ja då trodde de nog jag hade fått fnatt... =))  Nu läser jag lite "tantsnusk" alltså Harlequin romaner... men det duger ibland det oxå.. man behöver det ibland med.. =))

När jag får lön ska jag köpa den sista boken av Jean M Auel


En bok jag har väntat på att den ska komma i många år.. o nu har den kommit.. så den ska jag unna mig så jag har att läsa när jag är ledig... =)

nu läser jag ju inte enbart.. jag sitter vid datorn o pratar med mina nära o kära.. om jag jobbar dag pratar jag med mina två blonda flickor på skype innan de lägger sig..  o denna vecka har jag fått göra lite resor för att försöka få ordning på mitt D-nummer (mitt tillfälliga person nummer ) samt skattekort... så igår fick jag resa till Kongsvinger efter som skattekortet inte hade kommit men det var skickat den 14:e April (????) lång postgång till sveriga tydligen.. nåja de skulle skicka ett nytt.. jag hoppas det kommer innan lön... annars blir skatten på 50%--- o DET har jag ingen lust till..

Idag ska jag ta en tur till Hamar.. det ligger ca 8 mil härifrån.. det är där det finns en handelsbank.. fördelen med det är att jag har handelsbanken i sverige.. o då för man över pengar utan avgifter mellan bankerna.. jag gillar ju så billigt som möjligt.. men då måste jag ju dit för att ta kort etc.. så det ska jag fixa innan jobb idag...

För övrigt så rullar dagarna på... jag fixar lite o äta i stugan.. åker o handlar (dock inte så ofta då det är sååååå dyrt med mat i Norge.. jag tar med mycket hemmifrån) ja jag gör lite av varje.. men mesta av den lediga tiden blir det väl data o böcker.. så dagarna rullar på o jag åker ju hem på helgerna.. så tiden går fort...

Jag ska försöka få med mig kameran nästa vecka o ta lite kort på omgivningarna här.. så ni får se...
nu ska jag ta mig lite mer kaffe.. sen en dusch.. sen till Hamar.. håll tummar för att jag inte kör vilse.. (äger ingen GPS)

ha det så bra med er...
*kram* så länge



Kommentarer
Postat av: Danica

Ja men gumman vad svårt att förstå att din kille gillar din mat ..undrar vem som inte gör det....kul att du trivs så bra och hoppas du har jobb länge även om du måste var hemmifrån som inte är så kul men kanske ett måste när man vill ha en inkomst...pözz o kram <3<3<3

2011-05-05 @ 09:55:32
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0