Söndag... Dag 30 - Ett sista ögonblick

Hej på er!

Söndag och det droppar från taken... dock ingen sol som värmer... men det går iaf åt rätt håll... nu ska vi bara bli av med en halvmeter snö oxå...  o det är ju inte borta i brådrasket... men men.. frammåt slutet på maj så kanske.. =)

jaha då har jag kommit till sista dagen på min 30dagars utmaning.. det har varit skoj o haft "ämnen" att skriva om... och ni har fått mött mina föräldrar, barn, syster och vänner under dessa dagar... samt fått mer info om mig o mina värderingar etc....

Dagens ämne.. ett sista ögonblick... denna sista dag skulle jag vilja tillägna någon speciell....




Roger.... Min livskamrat... min bästa vän.. Min kärlek....  sen dryga 10 år tillbaka...

Vi tillhör dom här moderna människorna som faktiskt träffades på nätet.. Jag var innte o chattade med lite folk inne på Lunarstorm när Roger dyker upp o börjar lägga sig i våran chatt... minuterna efter la han till mig på ICQ.... lite smått irriterad över detta då jag var övertygad om att han var en "nät-raggare" frågade jag lite spydigt "jaha.. o när ska vi träffas då?"  jag hade då nada intresse av honom... efter som jag var rätt less på "nät-raggare" o det var ju just det han var för mig....

Hans svar på min fråga om träff förvånade mig... för han svarade "nä men vi ska inte träffas" (eller nått liknande... ) för mig var det svaret bra.. för då kunde vi prata med varandra... o ju mer vi pratade.. ju mer gillade jag denna kille.... så en dag tog vi steget o skulle prata på telefonen... vi bestämde en dag när han skulle ringa.. o det var nervöst hela dan... innan han skulle ringa kom han in på ICQ o talade om att han inte kunde ringa.. (???? va????) nej han var så förkyld o hade nästan ingen röst... så vi drog på det nån vecka till.... sen ringde han.... sen hade vi en lång period med både chatt o telefon samtal... o en dag bestämde vi oss för att träffas... han kom till mig i Dalarna där jag bodde då....

Aldrig har jag varit så nervös... men han kom... o han stannade hela helgen.. tanken var att han skulle åka hem på söndagen... men han stannade till måndag morgon.. =)) Jag hade under den helgen handlat mat för mina sista pengar.. och det var nån vecka kvar till lön... men man kan leva på filmjölk tänkte jag... på nått sätt tror jag han förstod att jag tagit mina sista pengar till detta för när han hade åkt på måndagens morgon och jag skulle gå för att borsta tänderna så låg det papper i min tandborstmugg.... "vafan" tänkte jag.. "vem har knölat ner toa papper här??? "
I muggen  invirat i en bit toapapper låg det 500kr.... o på toa pappret hade han skrivit ett kärleksbrev...  =)

Ja och på den vägen är det.....

Till Roger skulle jag bara vilja säga att jag älskar dig... av hela mig.. (o det är rätt mycket det *skratt*) o tack för att du är du.... tack för att du är min bästa vän o jag älskar att skratta o leva med dig....

Önskar er alla en fortsatt bra och skön Söndag....

*kram* så länge





Kommentarer
Postat av: Roger

Tack! Älskar dig min underbaring <3 :D

Ja, vi har hunnit med en del under den tiden o det har hunnit hända en hel del under den tiden o mer ska vi hinna uppleva tillsammans. puss

2011-03-13 @ 11:19:02
Postat av: Danica

Oj vad fint du skriver om blondtrollet och vad jag minns den där tiden och speciellt den dagen skrattar...mer nervös person får man nog leta efter och en mer städande liten männisch har jag nog aldrig stött på ....men det var härligt att prata med en störtförälskad Camilla efter den helgen....men nä'e inte var hon störtförälskad ...men lite kände hon enlig henne själv...så man fick väl se vart åt dte lutatde *skrattar ja och visst lutade det väldigt mot Hagförs...och helt ofattbart att det gått tio år...och två små söta sessor har det blivit på vägen...snart har det gått 20 år men då vet jag ju inte om jag är med längre ..men man faen i mig hoppas Pössen o kramen ...<3<3<3

2011-03-13 @ 11:26:23
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: carina

oj vad sött då=)))))) ja det var gulligt skrivet...men ni är ju så gulliga båda två så ni passar ju så bra ihop kramizzzzar på Er

2011-03-13 @ 11:35:50
Postat av: Johan

Vadå är du tillsammans med roger?? jag som trodde han va en inneboende från landet långt borta vid namn MEXIKO. du kallar ju honom för Rodrigo :( gud så fel jag hade!



väldigt fiiiiint inlägg skrivet av mor!! Men jag kan ju förstå att du samlat på dig kunskap och erfarenhet under dina 50 år här på jorden ;)



<3

2011-03-13 @ 12:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0