Rhodos

Hej på er !

Ja då blir det lite blogg om vår semester på Rhodos... vi har haft en helt underbar vecka med mycket värme och mycket bad...det kommer en massa bilder.. men kan inte lägga in alla.. men tar de viktigaste... =)

Resan började på Fredagen då vi skulle till Nyköping o Skavsta för att bo på hotell (Rogers present från mig o ungarna) o det var nog tur vi hade bokat hotellrum dagen innan istället för att åka på natten samma dag som planet gick för mellan Karlstad o Kristinehamn så skulle vi stanna för ett toa besök på en mack... o sen startade inte bilen.. (vi hade min lilla grålle för den andra stor på reperation då vi behövde byta bromsar på den) efter mycket om o men så lyckades vi rulla igång lilla grålle iaf.. men vågade inte ta den utan fick åka till Karlstad o hyra en bil ... o vips var vi 1900kr fattigare... *suck* men vi kom iväg o var på hotellet på kvällen o fick sova några timmar iaf innan vi satte oss på planet till sydligare breddgrader.... o varmt var det... vi åkte taxi från flygplatsen till hotellet o det tog inte mer än 10 min... nära o bra... vi checkade in o gick till vårt rum på översta våningen... det allra första jag gjorde var att kliva ut på balkongen o kolla utsikten... o VILKEN UTSIKT!!!!

Lizze gillade oxå det vi såg.... =)

Vi har under hela veckan badat både i havet o poolerna o på ett vattenland... vi har njutit solen o värmen... tom nätterna var varma... som varmast hade vi 32 grader på kvällen o natten... det gillas av mig som älskar värmen.... nu kommer det en kavalkad av bilder från vår resa... håll till godo... =)

tjejjorna spexar vid middagen... det håller på att äta dagens ranson av glass till efterrätt.. men de behövde det för sen var det dags för...

mini disco... nästan varje kväll var det mini disco... oj vad de hade roligt... =)

efter discot så var det underhållning... det var spex på hög nivå... vi hade roliga kvällar...

mindre roligt vad våra "kompisar" som landade på vår balkong på kvällen... cikador eller vad de heter.. som en slags syrsa som spelar högt under dagtid.. ett himla väsen... flyger gör de rackarna oxå.. när roger jagade iväg dem stod vi innan för dörren på behörigt avstånd.. =))

En kväll var vi på Grekisk grill afton på hotellet.. här sitter vi o väntar på maten...

värdar på festen.. killen var oxå den som höll i minidiscot...

helstekt/grillat lamm... =)

en del av buffén... gott var det... =)

här gör vi en utflykt med båt till Lindos.. 2,5 timme tog båtresan från Rhodos stad.
där badade vi i kristallklart vatten... =)

Ebba simmade som en fisk... med armpuffar.. =)
på båten träffade vi Innez från Malmö..en underbar kvinna....  tjejjorna gillade henne massor... o fin hatt hade hon ju köpt sig...
Ebba i Inez hatt.. =)
Lizze i hatten.... ja Inez hatt asså... =)))

På hemresan stannade vi o badade från båten.. kristallklart vatten o 10-15m djup.. tyvärr ingen bild men underbart härligt var det... =)

tjejjornas rum
vårt rum... men med tjejjor i vår säng.. =)
Ebba i min sarong
Lizze passade längden bättre ... våra fina flickor.... =)))
Roger ville oxå ha sarongen.. men på huvet... =)
med tjejjornas hårband blev han även en doktor... *skrattar* men allra snyggast blev han i.....

min klänning... två toarullar fick agera som "bröst" jisses vad vi skrattade... så alla ni som trodde han var blyg o försynt.. NI HAR FEL!!!! *skrattar*

Ja detta var lite bilder från resan... kommer mer senare kanske... hoppas ni iaf kan se hur mysigt o skönt vi haft det....

om någon fortfarande tvivlar.. så kommer det en sista bild för denna gång...