Torsdag.... Dag 16 - Det här är jag beroende av

Hej på er!

Igår blev det inget bloggat.. klockan drog iväg jag satt o följde reff på hockeyn (som inte gick så bra) och sen blev det lite tv o en skallebank som ville hälsa på... mycket dumt gjort av den... men idag är man "fit for fight" igen så nu ska här skrivas.. =))

Dagens ämne... Det här är jag beroende av.. ett litet klurigt ämne.. skulle vara jätte lätt o skriva cigg o sen var det klart... men jag tänker gå på djupet... nåja.. jag tänker iaf gå till saker som får mig att må bra och bli glad... och glöma bort lite av min ständiga värk jag går med..

För er som inte känner mig så väl så kan jag berätta att jag har fibromyalgi.. för er som inte vet vad det är finns det att läsa om här... http://www.fibromyalgi.se/1/1.0.1.0/566/1/
efter som jag är lite egen så vägrar jag så mycket som möjligt att äta medicin mot smärtan då jag anser att jag kan hantera den ändå... oftast iaf.. men det händer att jag tar en alvedon eller liknande när det gör allt för ont...  jag vill inte bli beroende av tabletter.. så nu kommer vi in på dagens ämne.. saker jag är beroende av istället för tabletter och som lindrar min smärta...

Jag är beroende av:
människor... ha kontakt med människor på något sätt  det hjälper mig att hantera smärta.. att ha roligt med människor o få vara mig själv (galen alltså) det hjälper mig oerhört mycket... så tack alla ni underbara människor som finns/har funnits i mitt liv.. ni har varit min medicin... =))

Jag är beroende av:

..skratt... att få skratta är som rena mirakel medicinen.. kanske därför jag är "galen" =))) men jag anser att man ska ha roligt... o jag älskar att ha roligt... 

Jag är beroende av:

... matlagning... och lite bakning... det hjälper mig massor att ta bort värken.. låter jätte konstigt jag vet... men tror att det är en av mina stora passioner i livet och när man älskar att göra något så är det så roligt att man trycker bort sånt som är jobbigt.. i detta fall värk o smärta.. Ibland när jag har jätte ont o är trött o sur o grinig då går jag ut i köket o antingen drar igång med mat eller så planerar jag mat... och antar att även mitt lus-läsande av recept hjälper till här...

Detta är mina tre största beroenden... min medicin... =)) o jag är hellre beroende av dessa plus allt annat så som familj o livet runt ikring mig än av en massa piller... så länge livet är fyllt av en massa glädjeämnen så klarar jag mig...

nu önskar jag er alla en trevlig kväll... så hörs vi imorgon..

*kram* så länge



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi vet att du har ont i din kropp,och att du ändå är glad,alltid ett gott skratt.Det är nog ditt goda humör som gör att du inte behöver äta så mycket medecin.Ha en skön helg krama flickorna

2011-02-11 @ 17:15:31
Postat av: Camilla

Tack du snälla "Annonym" för de vänliga orden... =) ha en skön helg du med.. =)

2011-02-11 @ 18:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0