Tisdag... Dag 20 - Favorit resa

Hej på er.. !

Jag gjorde det igen!!!! ... missade att blogga alltså... igår... jag är helt sanslös... fattar ni att jag blir trött på mig själv ibland... haha... =)

Dåså till dagens ämne.... Favorit resa... där var valet enkelt... det blir Skottland.. för några år sedan åkte jag och Roger dit.. en weekend... o jag kan säga att jag längtar tillbaka.. ja ibland så det nästan gör ont...vi var på två ställen ... men det finns så otroligt mycket mer att upptäcka...


.. så det är inte enbart för dessa män i kilt... =))

De ställena vi var på heter Ayr (uttalar på skottska Ir med ett r som man nästan sväljer... ) och Dumfrees...  när vi var i Dumfrees o sa att vi varit i Ayr så sa alla.. aha.. Ireland.. hmm.. no not Ireland Ayr (Ir) ... yes Ireland???..... no no no... så fick vi bokstavera... A... Y... R... aha... you have been in Ayr (Ir) .... hmm... tror inte vår skottska var så himla bra.. haha.. fastän vi sa det på samma sätt som dom... iaf i våra öron... =)))

Iaf så var det helt underbart att vara i skottland.. vi åkte buss mellan Ayr och Dumfrees och fick se ett mycket vackert landskap... vi bodde på B&B.. jätte mysiga ställen... o en av dagarna beställde Roger skottsk frukost och fick då bla Haggis...


... smakade ungefär som isterband fast med mer örter.. Roger tror att med lite whisky på så hade den smakat ännu bättre... =)) För er som nu tror att den är gjord på fårmage så är det inte så... den är bara stoppad i fårmage.. precis som vi stoppar vår forv i fjällster.. som är tarmar...

Vi åt underbar mat både i Ayr och i Dumfrees och en av restaurangerna i Dumfrees skulle jag kunna åka tillbaka till bara för att få äta... =)


Benvenuto heter den... o där åt vi nog bland det godaste jag ätit någon gång...


... vi åt en skaldjurstallrik... där fanns havets alla läckerheter... o allt gratinerat i ugnen med vitlök... ja det var så gott så jag skulle kunna åka dit enbart för att äta....

En dag.... en dag ska jag tillbaka till Skottland... fram tils dess kan jag bara drömma.. träna på att tycka om Whisky.. (hua) och lyssna på...

http://www.youtube.com/watch?v=V84STSWVp3g
Ha en bra Tisdagskväll med er...

*kram* så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0