Torsdag.. Premiär x2

Hej på er!

Jaha då var det torsdag o snart helg igen... det är rätt skönt det.. hoppas vi kan komma en liten bit i köket oxå då.. taket ska ju slipas, tvättas o målas.. sen ska all el kopplas ur o sen ska panelen upp.. måste kolla efter kakel oxå.. jaja mycket blir det.. men en sak i taget så blir det nog bra.. =)

i tisdags kväll fick jag feber så då var det ju bara o tacka o ta emot... även om det inte va kul.. jag satt under två fleecefiltar o frös så jag hoppade.. o igår mådda jag rätt skruttigt när jag vaknade... då var jag glad att jag jobbade hemmifrån för jag gick mellan min arbetsplats (köksbordet) och soffan... men fick jobbat lite iaf även om det inte blev nått sålt igår... men får väl taigen det idag för idag mår jag bättre o ska satsa på att jobba hela dan.. =)  jag bara fullkomligt älskar mitt nya jobb... =))))

så till rubriken... Premiär... ja igår blev det två premiärer här hemma... efter som jag inte var så piggelin så skulle Roger göra pizza... o han mixtrade o mixtrade i köket.. för er som kanske inte är så insatta i hur det är här hemma ska då tilläggas att köket o matlagning är väl inte vad Roger sysslar med varje dag.. eller en gång i månaden... eller.. tja nån gång om året mer kanske.. men han KAN det vet jag.. iaf så han pysslade ute i köket, efter ett tag gick jag ut för att se hur det gick.. o då stod han med kameran för att föreviga sitt verk...


så här fint var det... jag skojade lite o frågade om det var första gången han gjort pizza o det var därför han skulle ta kort.... japps svarade han.... Allvarligt sa jag??? jorå han hade aldrig gjort pizza innan.... Men snälla Roger sa jag.. du är ju 40 år o du menar alltså att du aldrig gjort pizza hemma...
svaret jag fick då var klockrent... "Näh har ju inte behövt.. det finns ju pizzerior" *asg... =)

Iaf så var Pizzan jätte god... (tack för den sötis.. ) o nu kan han lägga de premiär nerverna bakom sig och kanske inte inrikta sig på pizzabagaryrket men iaf göra pizza fler gånger.. *ler*

Medans Roger mixtrade i köket med pizzan fixade jag till mig inför premiär nr 2... kan ni gissa???


Allsvensk premiär... Mitt älskade Leksand spelade mot Mora... o som de spelade.. jisses.. de spelade upp moringarna på läktarn med en varmkorv i handen... 7-1 slutade matchen.... vilken start!!! av ett ungt frächt Leksand.. hungriga spelare med en pigghet som var en ren fröjd för ögat att se.. så jag hoppas de behåller den glöden o styrkan under säsongen... *jisses* =)

iaf så var jag ju tvungen att göra mig "match-redo" så jag sa till Ebba.. ska du följa med mig upp för jag ska ta på mig nått fint.. o jaaa det ville ju det lilla trollet.. med tindrande ögon av förväntan gick vi upp på övervåningen o hon väntade medans jag plockade fram det "fina" min Leksandströja... tittar då lite med undrande blick på mig o säger... "mamma... ska du ha den på dig?" jaa säger jag.. den är väl fin... efter en stunds tvekan svarar hon... "jo... men inte skitfin" *skrattar* hon trodde säkert jag skulle ta på mig nått rosa o glittrigt.. så där blev det nog en besvikelse... men men.. hon kommer nog snart tycka att den tröjan är den finaste i världen... ja rent av skitfin... *skratt*

nu mina vänner så ska jag sätta igång med Jobb... det blev alldeles för lite ringt igår.. så jag har massor att ta igen idag.. =) hoppas ni får en fin o underbar dag....

*kram* så länge...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0