Söndag.... Valdagen en viktig dag...

Hej på er!

Idag är det en mycket viktig dag.. det är val.. Detta har nog ingen missat de senaste veckorna då tv o tidningar varit fulla av politiker, åsikter, utfrågningar o ris o ros till alla o envar...

Vi har en stor fördel här i Sverige... vi har många partier och vi har rätten att rösta på det vi vill...
För mig är det en självklarhet att det ska vara så... för mig är det självklart att jag som kvinna ska ha rätten att rösta och göra min röst hörd... Det som är så självklart för oss idag.. var inte lika självklart för 90-100 år sedan... Det är TUR att saker o ting förändras...

Idag hoppas jag åter på en förändring.. oavsett hur mycket eller lite inkomst jag har i mitt lönekuvert så vill jag inte ha mer om det ska ske på bekostnad av mina föräldrar eller mina barn... inte heller på andras sjukdom eller arbetslöshet...

För mig är inte bara rätten att rösta på vilket parti jag vill eller att göra min röst o mina åsikter hörda en självklarhet... nej för mig är även rätten till ett liv med mänskligt värde för ALLA en självklarhet...

Idag ska jag i detta underbara solsken... gå med rak rygg samt högburet huvud och rösta för en välfärd som gäller ALLA ... Jag ska rösta för en kvinnlig stadsminister.. för så långt anser jag att vi har kommit på dessa 100 år...

Idag är det dags för en förändring.....


Idag lyser tom träden i röd-grönt.....

*kram* så länge




Kommentarer
Postat av: Danica

Bra gumman så skall det låta...ha en riktigt skön dag..skit i svampskogen dom håller på skrumpna in nu ...kramas om <3

2010-09-19 @ 09:53:25
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: gull-maj

Älskade dotter,tack för skrev så kloka ord,jag blev väldigt rörd.Tänk om alla,inte bara tänker på sig själv utan att ha lite medmänsklighet.Så jag hoppas vi får mona som stadsminister,så tror jag vårt sammhälle kommer att bli lite mer ödmjukt.Bra skrivet mamma o pappa Vi Älskar Dig Kram

2010-09-19 @ 19:05:14
Postat av: Anonym

2010-09-20 @ 16:23:24
Postat av: Anneli Lindqvist

Hej camilla du är ju fantastisk på att skriva det var mycket bra ang valet .Roligt att även titta på dina bilder.Jag är inte så duktig på att skriva och formelera mig. Puss o kram till er alla Anneli

2010-09-20 @ 16:29:54
Postat av: Anonym

2010-09-20 @ 16:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0