Onsdag... Panelmålning och kungen...

Hej på er!

Ja då var det lill-Lördag igen då.. måntro vad man ska ta sig för denna dagen o kvällen... Jag har inte jobbat nått måndag o tisdag för lille Bubblan har varit sjuker.. 40,1 i feber som mest.. men idag är hon feberfri *pust* så imorgon om det håller i sig så blir det jobb igen *hoppas* känns ju inte så roligt att börja jobba o direkt vara hemma för vab... nåja.. livet är så man ska ju inte bli förvånad iaf... =)

I helgen började jag med panelen till köket... då skulle det kvistlackas.. o fyyy vilket jobb... o vilken tid... hua.. ett jävla "duttande" o dessutom så skulle det "duttas" två gånger per kvist... *snark* det tog en hel dag.. så målandet skulle få vänta... men efter som jag inte jobbat så har jag sprungit mellan panelmålning och in för att kolla Ebba.. så på två dagar fick jag panelen målad oxå... *bra på mej* =)


här ligger panelen som är lackad o väntar på att få lite färg på sig....


en omgång målad panel... men här fick det ju bara plats 5 brädor åt gången.. (o torktid på 1-2 timmar innan man kan stapla nått ovan på) så.....


... man tager vad man haver.. här offrar sig trädgårdsstolarna... =)


här ligger det som ska torkas.. med brädor emellan så det kommer in luft... svårt att se kanske men det är mjölkvitt o träet syns.. typ vit lasyr... det blev skitfint.... =)


...hm.... jag blev inte lika skitfin... men det försvinner väl... =)))

Idag är Lizze alldeles uppspelt.. de ska åka in till Hagfors när skolan slutar.. de ska på invigning av den "nya" skolan där...


kungen ska inviga den "nya" skolan... jorå hans majestät i egen hög person ska komma till lilla Hagfors.. Barnen på Lizzes skola är inbjudna att vara med på invigningen.. o efter som Lizette aldrig hade sett kungen på riktigt ville hon ju åka in ... så hon o Johanna ska gå o kolla in majestätet.. =)

Jag skulle visa Lizze igår hur kungen såg ut.. (så hon inte blir besviken över att han inte har krona o lång cape etc) o då var detta den första bilden jag fick fram... o då skrattade vi gott både jag o Lizze.... =)))

Den "nya" skolan ja... jag gillar inte den.. för alla barnen i Hagfors kommun skall gå på den så småning om.. o då innebär det att den lilla skola Lizze går på idag försvinner... idag är de ca 55-60 elever på Lizzes skola... o inne i hagfors kommer det vara MASSOR med ungar.. i klasserna 0 till sista året på gymnasiet... alla skolor ska samlas där... känns inge roligt alls.... så får skolan vara hur fin den vill.... *muttrar* nåja de ska inte flytta in i år iaf... får väl se när det blir....

Nehej man kanske ska äta lite frukost o planera inför morgondagens jobbande... (om nu inte febern kommer tillbaka... men det ser lovande ut iaf) Ebba sitter o kollar tv o då får jag ju sitta här lite o fixa... hon är duktig den... =)

ni får ha en bra lill-Lördag...

*kram* så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0