Torsdag.. ögon och skor

Hej på er!

Då var det torsdag o ingen ärtsoppa har jag ätit idag... =) nepp o nix inte jag inte.. det är en av de "få" saker jag inte gillar... =) egentligen är jag kanske för trött för att blogga för klockan är kvart i 11 men tänkte att gör jag det inte nu då blir det väl ingte förrän efter jul.. haha... jaja jag vet jag borde skriva varje dag men jag har ju inte ett sådant spännande liv så det finns saker o skriva om.. bättre o dela med sig lite då o då tycker jag.. =)

Idag jobbade jag bara halv dag.. o det kanske jag ska börja med för jag sålde 3 stycken innan lunch.. bra på mej!!! =) Roger o flickorna kom o hämtade mig för Lizze skulle till ögon doktorn i Karlstad på den vanliga kollen.. nåja.. ibland kollar de bara snabbt o ibland får hon droppar i ögonen som förstorar pupillerna...


kolla in pupillerna.... =) stooooooora minsann...

Medans Roger o Lizze var till ögondoktorn drog jag o Ebba in på stan.. o gick till KappAhl där inhandlade jag mig ett par jeans... sen gick vi upp på mitt gamla jobb.. inte så många som  jobbade kvar men trevligt o träffa de som var där.. många kramar blidde det... o en av tjejjorna blev jätte glad o frågade om jag skulle jobba... nää sa jag jag hälsar ju bara på... åhhhh sa hon kan du inte komma tillbaka hit.. det vore så roligt... sånt är kul o höra... men nej jag har gjort mitt där.. o nu har jag ju världens roligaste jobb dessutom... <3

Efter en stund hämtade vi upp Roger o Lizze o så åkte vi ut till Bergvik för att inhandla vinterskor.. något jag o Roger hade dåligt av.. o flickorna hade väl växt ur sina...
vi var på skopunkten.. o där är bra o handla.. man får tredje paret gratis.. o köper man två får man andra paret till 50%.. vi handlade 8... jorå 8 par skor.. två par gratis o ett par till halva priset... =)))
två par till oss var... flickorna behöver det när det börjar bli blött o snöigt ute.. den som har barn vet att om de får in snö o kommer in sen så tar det lååååång tid att få skorna torra.. nu har de iaf att byta med...


här är alla skorna.. o jeansen hänger käckt över ryggstödet... =)

När vi gick där i sko affären o flickorna hade provat vars ett par skor o jag o Roger hade valt våra två par så skulle vi prova ett par till på tjejjorna... så la jag ifrån mig de 4!!! paren jag konkade på i famnen (Roger bar sina skor själv.. det var snällt av honom... *skrattar*) iaf jag lade ifrån mig dem i hög på golvet.. för att hjälpa Ebba på med stövlar hon skulle prova... vad ser jag då i ögonvrån.. jorå en personal som börjar plocka bort min skohög på golvet... NEJ stopp hojtar jag.. vi ska ha dom skorna men jag orkade inte både bära o prova skor på tjejjen här.. jisses hon blev nog livrädd stackarn när jag hojtade så... men vafan såå roligt är det INTE att handla.. o jag såg framför mig hur vi skulle vara tvugna att börja om från början.. o som sagt.. sååå roligt är det inte att handla.. (jag vet Roger.. du o flickorna älskar det.. men inte jag.. )

iaf så fick vi våra skor nedpackade i tre påsar.. o det var roligt o se när expediten skulle packa ner dem för hon fick kämpa lite minsann.. o precis när hon lagt i det sista paret så säger jag.. oh nej.. jag skulle ju få be om att få dem inslagna till julklappar alla paren... *skrattar* den minen hon hade i två sekunder innan hon förstod att jag skojjade.. den var värd o betala för... hahahaha...

jaja.. med en massa skor inpackade i bilen åkte vi till max o åt en hamburgare o sen for vi hem.. o kom hem lagom till flickorna att krypa i säng... själva har vi suttit vid vars en dator o nördat oss men det är bara för att våran box till tvn pajjat.. men jag har iaf varit social för jag ringde Canina i grums o tänk vi pratade i nästan 1½ timme... vi hade mycket att prata om.. hos henne började det snöa när vi pratade o jag bad snällt att hon skulle inte skicka vidare det.. men vi får väl se kanske är en massa jävla lappmögel ute imorgon när vi vaknar..

nu ska det iaf bli sängen.. o det utan att passera gå tror jag... för nu går ögonen i kors...

sov gott med er.. o ha en underbar fredag imorgon..

*kram* så länge




Kommentarer
Postat av: mamma

Hej på er hela familjen ,det var skönt att ni köpt nya skor så ni slipper frysa om fötterna.Vintern är ju på ingående hos er,och det har snöet i norra skåne,men inte här I dag har vi +8,det har regnat,det är grått o trist.Ha det så bra stor kram mamma o Pappa

2010-10-23 @ 16:14:07
Postat av: Danica

Hehehe...ärtsoppa för dig är som svamp för mig eller hur ...kramas <3

2010-10-26 @ 05:16:43
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0