Söndag.. en summering av veckan..

Hej på er!

Ja denna veckan har gått fort och jag har inte haft tid till att blogga nånting.. men nu ska jag försöka summera veckan, eller nåja.. jag tar med det jag har kort på iaf.. =)

Först av allt så har jag ju jobbat.. o veckan började trögt måndag tisdag utan sälj alls.. då deppar man lite smått men sen lossnade det på onsdagen med ett sälj o lika på torsdagen med ett sälj till... MEN på fredagen då rasslade det till rejält och jag fick iväg 4 st... bra på mej tycker jag... =) så 6 sälj totalt denna veckan o det är kanske inte bra men okej iaf.. mycket vill ha mer vet ni.. =)

Förra helgen bokade jag ju köket på söndagen för att fixa till med mat innan Roger tog över mitt kök.,. då stod det fläskfilepanna a´la Grekland på menyn... den såg ut så här när den hamnade på tallriken..


mmm är bara såååå gott....

Mat under veckan har varit av blandad kompott... men jag har iaf fåt med två måltider till.. =)

en dag blev det...


... kyckling lårfilé med klyftpotatis o trattissås....

o en dag gjoder jag ett litet expriment... då fick det bli...


Lax bit på ruccolabädd i ugenen med en krämig sås o pasta... det var skit gott så det kommer jag göra fler gånger.. =)))

I fredags skulle vi ha Oktoberfest här hemma.. vår tyska granne Dirk


och hans dotter


Katarina är här i 1½ vecka och Dirk hade varit snäll o köpt med öl då vi skojjat med han i sommras när han sa att han skulle komma i oktober att då var vi ju tvugna o ha oktoberfest på oss... så jorå det blev så...

Jag bjöd på tacos.. men glömde ta kort när vi åt... (är det nått typiskt mig eller????)

Sen kollade flickorna tv... (ja inte Ebba mer än en stund sen blev det sängen för henne) och vi spelade kort o drack öl... och snaps..


här är Dirk redo för en skål... =) han hade aldrig spelat plump innan men vi lärde honom och sen fick han sikta på att slå Svantes usla påäng på 25p... o det gjorde han galant... ja det är ju inte svårt... svårare att försöka få mindre poäng än Svante... *skrattar*


Roger i allvarlig disskution med Dirk....


Ah se... han kunde flina upp sig lite oxå... <3

Vi hade en trevlig kväll... dock var väl kanske dagen efter inte riktigt lika.. hmm trevlig eller vad man ska säga.. nåja det som är så rätt ena dan kan vara galet dagen efter... så lördagen gick i slöheten och återhämtningens tecken... *skratt*

Idag har det iaf blivit desto mer gjort... jag har vikit 4 maskiner  tvätt o ska nu få mig en dusch för att sen fixa mat innan vi ska till Farmor o farfar för en fika.. o Roger han sliter hårt idag...


han slipar taket.. o har bestämt att slipa hela.. det blir finast så menar han och det är ju sant... hmm ibland kallar jag honom för mister milimeter.. o det är bara för att han är milimeternogrann... men jag klagar inte det är bra... tar lite längre tid då bara.... men blir fint när det är klart... =)

Så måste jag ju nämna att Leksand vann en viktig seger mot Örebro (min chefs lag) igår.. en spännande match som avgjordes på straffar.. till Leksands fördel... det kändes jäkla gott... =)

Önskar er alla en fortsatt skön söndag och en spännande vecka som kommer...

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Danica

Men du var inte ute och kolla vad ni har för sorts gräs iaf...bra att ni hade en slölördag oxå...det kan man ha gjort sig förtjänt av när man har offrat sig på en oktoberfest...idag blir det fest hemma med dotra och barnbarnen och Pluttisen...ha en fin söndag..och tala om för blondtrollet att han är såååå duktig...kram på er <3

2010-10-17 @ 15:10:59
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: mamma

DEt var väldigt så mycket god mat du har bullat upp med.Och oktoberfesten går inte heller av hackor,med mat o dryck,fast det var kanske mest dryck.Det är ju alltid kul med lite fest i dessa mörka tider krama flickorna, vilängtar efter er Kram

2010-10-18 @ 17:14:27
Postat av: Dirk

Hallo,

sah ich wirklich so aus.

Ich kann mich gar nicht daran erinnern?

Dirk

2010-11-28 @ 01:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0