Måndag 8/11 bäbislycka..

Hej på er!

Ja så har det då äntligen hänt.... nu har de kommit... 4 stycken små ljuvliga håriga varelser... små kattbäbisar... jorå de kom till slut... vi som skojjade igår o sa att vi skulle få dem till efter midsommar.. haha... nåja.. nu är de här.. så här kommer det följa ett bildspel av kort... ska bara tala om att Iza har varit en mycket duktig mamma... inte ett pip har hon sagt under hela förlossningen... och hon klämde ut dem på 1-1½ timme.... . duktig kissemamma...





Lizze med de två som är begie-färgade....


en liten grå och vit....


En liten grå trefärgad tjej... (den enda jag med säkerhet vet att det är en liten kvinna.. )


4 små hjälplösa pyren.... men snart springs det för fullt här hemma... =)


sööötisar.... =)

Det får komma mer bilder en annan dag.. just nu är de ju så små o det händer inte så mycket... men redan om några dagar är det ju lite mer fart på dem.. o om en 10-14 dag så öppnar de ju ögonen.. o DÅ är dom ännu sötare... =)

Ja det var en trevlig överraskning med kattungar idag... Lizze o Ebba hann vara med när de två första föddes.. sen skulle de iväg till dagmamma och Skola... idag fick ebba med sig en liten present till dagmamman från mig... då vi brukar skoja o retas lite lagomt jag o dagmamman med varandra när det gäller hockey så var jag väl lite kaxig i början av säsongen då leksand spöade Mora med 7-1.. sa att Leksingarna hade spelat upp Moringarna på läktaren med en varmkorv med bröd i handen.. ja lite så.. sen har jag väl fått höra nu när det inte gått så bra för leksand av dagmamman att vem åt korv nu på läktarn etc... så efter gårdagens Leksands vinst mor Almtuna med 3-0 så skickade jag med Ebba och Roger en......


med hälsning om att Almtuningarna hade inte orkat äta all så det blev en till henne oxå... *skrattar*

jag misstänker att detta får jag nog igen för.... men det är det värt!!!!! haha... underbart när man kan skojja med varandra.. =)

för övrigt har vi haft en bra helg.. vi har börjat måla taket i köket.. så blir väl klara till midsommar.. haha...närå.. men det är ju inte så snabbt gjort som en annan vill... men det går frammåt..

åt god mat gjorde vi igår oxå... det blev.... (inte korv med bröd iaf.. haha)


hjortstek... klyftpotatis... o trattissås.... mmmmm gottigott... =) Tack Hanna för att du delade med dig av köttet du fått... det var gott.. o jättesnällt... *kram*

Idag hade vi -11 i morse.. hurr.. o nu sjunger veden på det sista.. vi fick ju ingen ved i fredags utan den kommer denna fredan... så vi får försöka skrapa ihop ute i vedboden lite grann... ev låna ved av nån... för ska det vara så här kallt... ja då behöver jag den...

nu ska jag fixa lite kaffe till Roger o Ebba kommer hem... ha en underbar måndagskväll med er...
o javisstja.. för er som orkar o kan så glöm inte titta på Pensionärsjävlar på kanal 5 kl 22... ett av de roligaste program jag sett på länge...

*kram* så länge...





Kommentarer
Postat av: Danica

Tänler inte glömma Pensionärajävlarana så himla kuligt program måste man ju bara se ...kuligt att kisseungarna har kommit...kram på er <3<3<3

2010-11-08 @ 17:26:54
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hej Penisinärsdjävlarna ser jag inte ,vi är ju dom.Katt ungarna är jättesöta,tur att förlossningen gick bra.Vi har inte fått någon snö än.men der är bara ett par +grader hoppaas nj alla mår bra,och att det går fort till ni får hem veden Kramar till er stora familj,ja nu har ni sex barn.

2010-11-09 @ 13:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0