Söndag.... sol och mat.... =)


Hej på er! nu har vi haft en lång-helg.. Roger tog ledigt i Fredags så vi har haft långa sköna lediga dagar... vädret har varit minst sagt växlande... mest har det nog varit regn o mulet.. men igår (lördag) eftermiddag så kikade solen fram... det var varmt innan ca 15-16 grader... men när solen kom fram blev det mega skönt.. på eftermiddan kvällen hade vi 21 grader i skuggan...


Lizze hade hittat årets första maskrosor som hon gjorde en (väldigt tunn) krans av.. =)
synd att solen gick i moln precis när jag tog kort... men se vad gräset blivit grönt i bakgrunden... 


vi satt ute o fikade med grannen och sen plockade vi fram grillen... årets första grillning var på G.
Jag hade förberett under dagen genom att marinera fläskfilé (inköpt till det fantastiska priset 49,90/kg... bra pris tycker jag) marinaden bestod av olivolja, vitlök, sambalolek, soya, honung, salt o peppar.  detta ordnade jag redan på morgonen fastän det regnade för jag hade ju sett att vi skulle få kanon väder på eftermiddan...

Fläskfilen trädde jag på spett tillsammans med färska champinjoner.. sen blev det tzaziki, hela majskolvar (som roger kokade perfekt!!! ) o klyftpotatis till... precis när maten var klar kom Kristina.. så hon fick oxå mat... o det var så roligt att hon kom för det var ett tag sedan.. efter maten gick flickorna-bus o lade sig o vi spelade kort.. plump så klart... =)

Idag har vi haft en öppen himmel.. jisses vad det har regnat.. vi skulle ha varit till tjärnen o ha städdag men det fick vi skjuta på då det inte går att ta sig upp dit.. o lika bra var det för jag var så dålig i kroppen idag...

så idag har det inte skett många knop... men jag har lagat mat.. en festlig måltid fick det bli då vi haft en sån mysig helg...


Rådjursfärsbiffar, hasselbackspotatis och trattkantarellsås... säger bara... mmmmmmmm

efter maten fick jag lov att dö en stund på soffan... det var nog nyttigt för det mesta av värken släppte.. skönt... medans jag låg passade Roger på o diska.. bra på honom... =)) sen blev det lite efterätt....


glass, grädde o maränger.... även om jag inte är någon storälskare av glass så kan jag äta lite.. =)

men en som tyckte det var gott var.......


..... Ebba..... här ska inget gå till spillo.... haha....

nu sitter flickorna i badet... o sen blir det kvällen.. jag ska se Sverige - Canada... i hockey WM.. hoppas vi kan hålla klass

ha en underbar kväll alla....

*kram* så länge...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0