Måndag... Livet är skört....

Hej på er... jaha då var det måndag igen o solen skiner dock är det väl ingen mega värme ute.. men en 10-11 grader i skuggan iaf... fast det var -5 imorse.. o om prognosen på AB stämmer så skall det bli "skit" väder hela veckan med regn o kanske tom snö.. *bläh* jaja vädret kan vi inte göra något åt.. man får försöka le o vara glad ändå... o ta vara på det /de man har..

ibland blir man lite extra påmind om hur kort och skört livet är... Igår när jag loggade in på FB så visade det sig att en av mina vänner (vi har inte träffats bara pratat med varandra på FB och på chatten på Leksandssidan) hade gått bort, han hade tagit sitt liv... tragiskt... o sorgligt för alla som kände honom... men som sagt man får lite tankar på att faktiskt uppskatta det man har.. o kanske anstränga sig och  "jobba" för det / de som man bryr sig om och är viktigt/viktiga i ens liv... man får ta och ge....

Vad har hänt annars här under helgen då.... tja vi har slappat o varit lediga... vi har deklarerat o det är inte så skoj... men det gick ihop sig i år oxå.. då jag reste till karlstad de 6 första månaderna under förra året så blir det ju lite mer tillbaka där... och vi vart ju iaf inte skyldig några pengar.. *skönt*

I lördags morse gjorde jag mig till lite extra... jag bakade bröd till frukost.. naturligtvis på surdeg.. men hade även liiiite jäst i degen (med liiite jäst menar jag ett hörn bara.. vad kan det bli... max 5 g eller nått) o denna gånge blev det väldigt bra o höga fina frallor....

,, ostfrallor och vallmofrallor.... gott blev det.... =)

Sen håller jag ju på o röjer här hemma.. så jag hittade en grej till Johans student.. *ler o säger inte ett dugg mer då jag vet att Johan läser min blogg* =p

Idag är det stora tvättdagen... för med röjandet dyker det upp lite mer kläder som har legat ett tag.. de kanske inte är så smutsiga men när det legat i en säck så luktar det inte gott.. så nu har jag fått tvättstugan full i tvätt... *jippe..... not* men men.. passar på nu när det är sol iaf... =)

Det är bra o röja.. för sen ska jag och "hamstern" Roger gå igenom o se om det inte finns saker o sälja... (vilket det troligen gör... en hel del... ) nåja.. jag ska inte anklaga Roger för o vara hamster... jag är rätt duktig på att samla på mig saker jag med... men lite lättare att göra mig av med saker har jag nog... =)

Så nu ska jag sätta fart... har Ebba hemma idag så snart blir det lunch sen ska vi gå ut en sväng med spookie.. o kika på om "sjön" har kommit fram ordentligt... =)

avslutar det helka med en bild på en glad tjej som kunde ha storasysters "häx-klänning" så just nu har jag en liten.. hmm som hon själv säger... "princess-häxa" här hemma... =)


.. "bubblan" =) så fin så...

Ha nu en skön måndag alla... o var rädda om de nära o kära...

*kram* så länge





Kommentarer
Postat av: Lina

Här snöade det igår! som tur var bara i en 10-15 min, och de la sig ju inte, men ändå... Snö :s

2010-05-03 @ 11:29:14
URL: http://linamoen.blogg.se/
Postat av: Danica

Ja livet kan ta fort slut bara så tragiskt när någon mår så dåligt att man tar sig av daga...Man får hoppas han har det gott där han är nu...



Jag hoppas ni kan sälja en massa och få in pengar istället locka Roger More med det så kan han bli frestad att göra sig av med en hel del oxå kanske

:-)



Och Ebbabebban är ju söt som vanligt...hoppas hon hittar sjön idag nu då så den inte gömmer sig under isen fortfarande...ha det gott du med goding hehehe..kram <3

2010-05-03 @ 13:23:36
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0