Fredag... det droppar friskt från taket...

Jaha då var det fredag då.. det regnar ute och det droppar/rinner hej vilt från taket... det är iofs bra att det regnar men samtidigt så är det trist för snart ska jag o Ebba gå o möta Lizze.. men vi kan hålla tummarna att det slutar regna under just den stunden... annars får det regna nästa hur mycket det vill bara snö-eländet försvinner.. =))

Igår hade jag ju Carina på besök här..


då jag glömde som vanligt att plocka fram kameran när hon var här så har jag snott en bild till på henne från FB... (sorry gumman)

vi hade så roligt.. vi fikade ... jag hade bakat en Biggans nöttosca.. (Biggan är min mormor och receptet kommer från henne)


en kladdig, nötig god kaka...

Det smaskade vi o mellan tuggorna pratade o pratade vi.. ett och ett annat skratt blev det oxå.. Carina hade med sig kort från London o det var roligt att se dem.. var ju några år sedan vi var där.. o den resan får som jag sagt tidigare bli i en egen blogg.. =)

Till lunch åt vi paj... jag gjorde en paj med gula kantareller, rökt bog och västerbottenost.. hade en grekisk sallad till.. det uppskattade Carina hon åt så sen blev hon så mätt så hon trodde att hon skulle få sova middag... haha.. men vi hade ju mer o prata om så jag tror hon piggnade på sig... =)

Sen kom Lizze hem och tillslut kom även Roger och Ebba... de åkte buss då Ebbas underbara dagmamma gick med henne o lämnade henne till Roger på bussen... tack snälla Yvonne för det.. *kram*


här är Yvonne... även kallad Barbie.... =)

Carina hade med sig paket till flickorna.. vars en princess penna som lyser när man skriver och påskbrev som de kan måla och godis.. o det var poppis må ni tro... =)

Jag fick oxå låna en film av Carina... Dag-Ottos bästa heter den.. med den underbart rolige brevbäraren dag-Otto....


=)... så den ska vi se när Lizze kommit hem idag.. hon gillar Dag-Otto.... o jag älskar den rollfiguren... *ler*

sen ikväll ska det väl bli lite god mat... och gott vin... vi ska äta fläskfile med trattkantarellsås... och det är ju inte fel.. till det dricker vi nog ett glas


Black Granite Shiraz,, mycket gott vin  (rekomenderas varmt)

o så blir det väl lite tv... först blir det


Så ska det låta... ett bra program lagomt lättsamt... =)

sen ska vi nog se... (om Roger fått med sig det hem vill säga)


Legend of the seeker.. en amreikansk serie som vi tittar på (den går även på 6:an) vi är lite längre än vad de har visat här i sverige ... men vi gillar den...

sen ska vi nog bara ta det lugnt i helgen o mysa o slappa o umgås... =)

hoppas att ni alla får en mysig o trevlig helg....

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej Camilla!

Det är jättekul att följa dig, men om du visar såna smaskiga kakor o goda maträtter måååååste du ju bara dela med dig av recepten.. speciellt dagens toscakaka.. det bara vattnades i munnen... Kramiz

2010-03-19 @ 13:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0