Torsdag... Varning för...... =)

Hej på er!

Ja då är snart veckan slut.. imorgon är det fredag igen o det är mysigt.. =) idag skiner solen o det är jätte varmt o skönt redan fastän klockan inte är mer än halv 10... igår var också en toppen dag så nu hoppas vi det håller i sig... när jag kollade vädret för nästa vecka så såg det ut som midsommarafton för en gångs skull skulle bli solig o varm... men men vi har inte kommit dit ännu så jag avvaktar med glädjen till den dagen.. =)

Idag gläds jag åt andra saker... nämligen att jag ska på jobb intervju på måndag.. klockan 12 ska jag vara i Forshaga o träffa en Lillemor för jobb som personlig assistent till en kvinna.. ska bli jätte roligt.. för första gången på nästan ett år så är jag kallad till intervju.. *glad* så håll tummarna vänner för att det går bra... jag vet inte så mycket om jobbet mer än att man jobbar dygnspass.. och ca 6-7 pass i månaden o då blir det nästan heltid... =) det ska bli jätte spännande... =)

Idag ska jag fortsätta med vad jag gjort de senaste två dagarna... klippa gräs...  klippa gräs i tre dar tänker kanske du nu.. hur stor tomt har hon... men nåja den är stor men kanske inte så stor så det tar tre dar o klippa om man orkar med sig.. men jag kan ju bara klippa till kroppen säger stopp.. (pga min fibro) o då får man ta det i etapper... =) idag ska sista svängen tas.. så går det väl två dagar så får jag börja om från början igen.. haha... nåja men nu var det iaf nödvändigt.. för gräset var jätte långt...


här ser man skillnaden...


fint blir det... fast vid studsmattan är det omöjligt att få bort allt om man inte lyfter bort den.. o det orkade jag inte själv.. så där får det minsann vara lite gräs... =)

Igår hade vi ju så fint väder varmt o skönt.. så när jag hämtat Ebba hos dagmamman åkte vi hem för att ta på klänning.. o båda två ville ha de klänningarna de fick av mormor o morfar som de köpte i Spanien...


Se vilka fina flickor i fina klänningar..... =)

Jag hade fler bilder jag tänkt lägga upp men att ladda upp dem tar jätte lång tid idag.. så jag får lägga in fler en annan dag.. har inte tiden att sitta o vänta 5 minuter för varje bild...

ska avsluta med att berätta att igår när vi skulle hämta Roger (som var på fest långt ute i skogen med sitt jobb) så blev vi stående en stund vid ett vägbygge.. Ebba muttrar lite över att vi står still.. o frågar varför.... Lizze ska då förklara för Ebba att de håller på med vägen... o på en lastbil sitter skylten...



så säger Lizze "Du ser skylten där Ebba, den betyder varning för grävande människor"  *skrattar* det var ju inte på nått sätt fel.. men jag skrattade gott o kommer nu mera använda mig av den frasen när jag ser en sådan skylt.... helt klockrent!!! =)

Nu vänner är tiden slagen för gräsklippning... så ha en underbar dag!!!

*kram* så länge




Kommentarer
Postat av: Danica

Ja vad fint det blir när du klipper o klipper...jag är glad att jag inte har lika mycket för då hade nog varit knähöjd på det nu :-)

Söta småtrollen är vilka fina klänningar dom har fått...och ja dina småtroll kan då fälla kommentarer :-D

Hoppas du hinner vila lite oxå...kram <3<3<3

2010-06-17 @ 11:03:10
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0