Tisdag... en dag vid tjärnen...

Hej på er! vilken sommar värme vi fått... helt underbara dagar.. idag var det 24 grader varmt i skuggan... jag tillbringade förmiddagen med att kolla o ringa på jobb men inga ansökningar ivägskickade då jag har några samtal till att göra... men ska försöka fixa det imorgon efter att jag varit till tandläkaren.. o då är det nog 5 jobb jag ska söka... om svaren jag får via tele är det jag vill höra så klart... haha...

Eftermiddan tillbringade jag Kristina och Lizze vid tjärnen...(Ebba var inte med... hon var hos dagmamman Yvonne)  vi drog såfort Lizze kom från skolan.. packade med oss kaffe, dricka, vatten o mackor till Lizze....


.. solen gick i moln när vi kom dit men den tittade fram då o då.. o det gjorde inget att den var borta för det var varmt o skönt ändå... se vad lugnt det är på vattnet... många fiskar som vakade...

Kristinas fiskespö var trasigt så vi fiskade tillsammans på mitt o Lizzes.. som vanligt alltså.. nåja inte alltid hennes spö är trasigt men det är jag som står för kastandet och så.. fast om hon får napp så vevar hon oftast upp själv... men jag hjälper henne så gärna... o vi delar ju på det mesta så... =)

Efter ett tag kom Kristina på att hon skulle göra ett metspö i stället...


Kristina o Lizze hjälps åt med metspöt även om lizze ville "le-upp-sig" på kortet... de fick en abborre på metspöt iaf så det fyllde sitt syfte.... =)

Sen fick Lizze 3 fiskar på sitt spö o jag fick inget på mitt fastän vi hade samma lika bete... vilket gör Lizze till storfiskaren idag... även om det var jag som både agnade, kastade ut o vevade in... hehe... men Lizze fick vara hov-dam o fånga fisken i håven =)


En fin liten regnbåge.... vägde kanske 4-5 hekto... alldeles lagom att röka.. så nu har jag två fiskar på insaltning så imorgon kväll blir det rökt fisk... *gott*

vi har haft en bra o mysig dag vid tjärnen.. det är alltid lika roligt o rogivande att vara där... ibland nappar det... ibland inte.. spelar inte så stor roll.. vi har en mysig o trevlig stund... o man är lagomt avslappnad när man kommer hem... =)

nu ska jag lägga ögonen på tvn en stund sen blir det att krypa i säng.... ha en bra kväll och en bra onsdag med er....

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Danica

Vilken härlig dag gumman...det var ju bra att Lizze fick upp fiskarna...och jättemums med rökt fisk...hoppas ni får en fin dag i morgon oxå...

Kramar in mass..

2010-06-01 @ 23:07:40
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: Daniel

oj så härlig dag, kul med fiskeri!

Lycka till med jobben!!

2010-06-04 @ 09:22:10
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0