Söndag... underbara helg....

Hej på er....

Lilla roliga Ebba... med henne har man aldrig tråkigt...efter en liten incident med nagellack där Ebba står o ljuger för mig om att det är Lizze som målat hennes naglar och inte hon själv ,jag frågar Lizze o hon säger att hon inte målat Ebbas naglar. så säger jag åt Ebba att gå upp på sitt rum o lägga sig o inte komma ner förrän hon lärt sig att man inte ljuger... Ebba trampar surt upp för trappen o in i sovrummet... efter 5 minuter hör jag trippande på övervåningen och Ebba ropar... "Mamma!!!"  jaa säger jag... " Jag har ljugit färdigt nu..!!! " =))) det blev ett gott skratt här hemma... =)


... här spexar hon den lilla godingen.... och idag målade pappa hennes naglar i alla olika färger vi hade på nagellacken... =)

vi har haft en mycket skön o varm helg.. vackert väder hela helgen... detta har inneburit grillat i två dagar... åhh det är så gott... naturligtvis blev det inga kort tagna på det men igår var Roger o handlade o löste in en "present" han fått av ICA... jodå han har fått en present för att han fyller 40.. jag fick fan inget från ICA när jag fyllde 40..hmm...

vad fick han då..


.. en kladdkaka.... så den åt vi till efterrätt med lite vispad grädde till o jag rekomenderar den varmt.. för det var skitgod... jätte kladdig o bra chokladsmak.... mmm ljuvligt... =)

vi har både njutit ute i solen o städat inne.. ska ju vara fint när mammsen o pappsen kommer på Tisdag... =)

Naturligtvis har det blivit några


kalla Carlsberg ... inte så dumt alls... =)

Sen ska jag visa vad min lunch bestod av i fredags.....


Jag hade rökt fisk kvar... så det blev lite majonäs på en smörgås o sen röktfisk o lite röd rom... mmm god lunch minsann.... =)

ja det var väl loite kortfattat om helgen här hemma... nu ska jag krypa ner i sängen... man blir trött av värmen...

ha det så bra.... godnatt på er...

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Danica

Gud vad hon är härlig Ebbabebba..hon vet hur man knäcker föräldrar...

Bra att ni haft en skön helg liksom jag ...kram <3

2010-06-07 @ 10:43:08
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0