Söndag... Present och scampi

Hej på er!

Jaha då var det söndag idag då.. jag hade bestämt redan igår att jag inte skulle göra ett jota idag bara slappa o ta det lugnt.. HA! det blir ju aldrig som man planerar.. nä vi drog till Karlstad vid 12.. jag hade ju sagt till Roger att han skulle få en ny plattskärm till datorn då den andra pajjat.. han har använt en stor gammal bumling-skärm.. den tog upp hela skrivbordet så han hade den nästan i knät.. =)

Nu fyller han ju inte 40 förrän den 29:e juni men inte ville han vänta så länge utan det skulle ju handlas direkt.. hehe... vi han med att äta oxå Jag o Roger åt på Subway o flickorna på Max... tänk Ebba åt sin första hamburgare o tyckte det var gott dessutom.. perfekt är ju svårt att äta ut efter som hon inget äter ibland.. (hon gillar ju hemlagat bäst) när man är ute o reser tex ner till mamma o pappa är det ju behändigt att kunna stanna o ta en burgare.. så nu vet vi att hon äter det iaf.. =)

Flickorna hade lite filmkväll när vi kom hem för då gick det ....


..Ratatouille.. eller som jag säger Råttatoj... =) den är bra med humor i... =)

Sen blev det att äta lite.. o jag hade köpt Scampi på Maxi i karlstad där de har okej pris på dem.. så efter lite funderande så blidde det....


,,, Heta räkor (scampi) med baugette m ost.. o en kall Carlsberg (ja Carina byråöl idag med)

Det var jätte gott kan jag lova.. starkt o gott.. men inte för starkt.. blandade olivolja, salt, sambalolek och persilja i en skål i sen i med räkorna o blanda runt.. lät dem ligga o gotta till sig en stund.. sen fräsa allt snabbt i stekpannan ett par minuter... enkelt men gott... =)

nu blir det att glo på tvn en stund.. sen sängen.. vissa jobbar imorgon andra har sommarlov.. *hehe* nåja.. jag har ju inge sommarlov.. men Lizze.. så jag hakar på hennes lite.. =)

ha en toppen kväll...

*kram* så länge







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0