Onsdag... Sol och snart Midsommar

Hej på er!

Ja då var det dags igen för att skriva av sig lite.. o nu var det ju nästan en vecka sen jag skrev sist.. jaja så är det när man har fint väder och inte sitter vid datorn.. sen har min laptop krachat så då kan jag skylla på den ett par dagar.. o det är faktiskt sant för jag hade lagt in bilder på den o sen funkade den inte.. så nu har jag Rogers dator o fick lägga in bilder på hans dator så får han fixa min... bra på honom.. =)

Det är strålande väder ute o varmt o skönt... o jag hoppas det får vara så fram till Midsommar o gärna längre... ska försöka få två veckor ledigt tillsammans med Roger om det nu inte blir "praktik" vilket jag ska ut på för att förbättra statistiken till valet... jaja det är en lång historia allt o den drar jag inte nu... sista ordet är inte sagt ännu.. men jag har iaf satt upp mig som timvikarie på flera assistans bolag eller vad det heter... =) som personlig assistent o jobb går före praktik.. o lön går före a-kassa så vi får se vad som erbjuds... =)

Renoveringen av köket kommer starta... NU.. fick nyss hem vägg panel som ska "mjölkas vita" men först ska det rivas ut och läggas nytt golv... jag ska ta kort på köket nu innan vi börjar.. och resultatet när vi är klara... bloggandet kommer ske sporadiskt under denna period.. =) sen ska jag ju få främmande till Midsommar av goa Danica...  då blir det party o skratt som gäller.. så det blir partyhatten på o magmuskel träning inför.. =)



här är en bild på henne när hon var här sist.... =) snart ett år sedan... men o så roligt vi ska ha.. =)

Jag hade besök i Måndags oxå.. till Tisdag morgon... Johanna och Joline var hit o vi grillade på kvällen och hade det mysigt... =)


mormors troll.. hon stod inte still en sekund så svår o fånga på bild minsann.. men jag lyckades med en bild.. =)

När de åkt med Roger igår på morgonen så hade jag en "telefon" dag där jag försökte fixa så mycket som möjligt med jobb/praktik/ledighet.. var ingen rolig dag alls igår.. men tillslut gick jag ut o klippte gräs... man måste göra av med agretionerna nån stans juh.. =) innan gräsklippning hade vi pannkaksfest... eller flickorna hade iaf...


gjorde egen rårörd jordgubbssylt till... det gick hem.. hos Lizze iaf... =)


Lizze gjorde goda pannkaksbakelser med jordgubb, banan och den rårörda såsen... =)

Nu är det dasgs för lunch.. idag blir det kyckling o pasta... sen ska vi gå till badet o se om någon törs bada.. men doppa fötterna törs vi nog allihop... =)

avslutar med två bilder på en sommrig dansande Ebba.. =)




Önskar er alla en underbar dag.. och OM vi inte hörs innan så ha en underbar Midsommar...



*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Danica

Du berättade inte att vi pratade och pratade igår ...precis som idag och gud vad det blev veoch förbannelse igår och idag var det mycket skratt ...längtar till fredag gör jag...snott bild har jag gjort...fy på mig...ler skyldigt inte ...hehehe..kram <3<3<3

2010-06-23 @ 16:06:46
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0