Söndag.... barnbarn o paj...

Hej på er.. eller godmorgon kanske man ska säga.. klockan är ju bara 9... =)


solen skiner från en klarblå för tillfället o termometern går för högvarv.. har just nu bara soltemperatur så det är svårt att ange vad vi har i skuggan.. men skulle gissa runt 25 grader eller nått.. o det gör minsann inte ont det inte... =) som jag brukar säga.. det gör inte ont att svettas... men det gör ont att frysa... så jag längtar INTE efter svalare väder... =)

Sent i gårkväll fick jag ett telefonsamtal från Johanna <3 hon hade haft så ont i magen etc i flera dagar så igår hade hon åkt in till akuten i falun.... men det inget farligt.... det var....


ett barnbarn... ja till mig asså.. hehe... ser ni vad lik mormor den är... =))) Grattis Hanna... <3

tidigare under kvällen igår så blev det bronsmatchen i Fotboll mellan Tyskland och Uruguay.. där tyskarna till slut vann.. så grattis till dem o tack för en spännande match... =)  Naturligtvis blev det en kall öl till matchen och så gjorde jag en paj... med ost o skinka..


lite tomat o rödlök på toppen... här är innan ugnen....


Färdig att avnjutas.... paj var alldeles lagom i värmen... o gott var det.... =)

Ikväll blir det fotbollsfinalen mellan Holland och Spanien... har inte riktigt bestämt vem jag ska hålla på än.. spelar ju inte så stor roll... roligt för den som vinner.. jag hoppas bara på en lika spännande match som igår... =)

Lizze ska snart till en kompis o leka... o vi får nog ta fram den nya polen idag.. i denna värme kan det vara skönt för dem o svakla av sig... =) sen blir det nog rivning av köket då jag är klar med sovrummen där uppe.. så nu kan allvaret börja... Roger får väl kanske göra mycket själv då jag imorgon ska iväg för o se om jag kan få jobba lite timmar som personlig assistent.. men det ska bli kul att få börja jobba lite oxå.... =)

nu ska jag väkca "blondtrollet" som Danica kallar Roger.. o sen ska vi göra en dag här hemma... hoppas ni alla får en mega mysig söndag oavsett om det blir final ikväll för eran del eller inte...

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Danica

Ja få lite fart på blondtrollet..och ta dte lite lugnt själv ..så du har kroppen i ordning i morgon..så det har blivit en ny pool...vad kul...för småtrollen...kan behövas i den här värmen ...just nu är det 25 i skuggan...så det kommer att bli härligt på jobbet...kram <3<3<3

2010-07-11 @ 09:48:54
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: julia

Jag gillar din blogg i helhet :) Jag skriver själv ett så kallat viktigt inlägg varje dag som rör alla i allmänhet och jag tycker det är kul att se ur andras perspektiv så du borde kanske ta dig en titt :)

2010-07-13 @ 19:26:28
URL: http://gudinnanjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0