Lördag.. snart tre veckor sedan....

Hej på er!

Nästan tre veckor sedan jag bloggade... sorry men jag har börjat jobba som timvikarie som personlig assistent... jag har fått jobba väldigt mycket o då är jag lite trött o sliten när jag är hemma samt att jag vill både hinna med o göra saker här hemma samt vara med La Familia... =)

Att jobba igen är helt underbart och det är ett roligt jobb.. jag jobbar hos en man som behöver hjälp med i stort sett allt... som ni förstår av sekretess så kan jag inte berätta så mycket mer om honom, men man jobbar lite olika antingen jobbar man dygn och då går man på ena dagen klockan 08.30 och går av dagen efter klockan 10.30.. då sover man på natten (vilket är skitbetalt.. men om det får jag skriva en annan gång) jobbar man inte dygn så går man parallellt då jobbar man mellan 11.00-15.00 så under den tiden är man alltid två (nåja ska alltid vara två då en helg när jag jobbade dygn så dök det inte upp någon på parallellen så jag var helt själv o det var rätt slitigt)

Jag tycker iaf att det är väldigt roligt att jobba o har bra arbetskamrater... o bäst av dem är "gulle" Ida... en ung tjej med mycket innanför pannbenet...


Snodde hennes profil bild på FB... (sorry gumman... ) =)

För övrigt har sommaren varit bra.. varm o skön o Roger har haft 4 veckors semester.. vi har startat rivning av kök... det går långsamt frammåt men frammåt iaf... =) här komer lite bilder på när flickorna "hjälpte" oss med att riva överslåpen... =)


när hyllorna i slåpet var borta fick ju lilla Ebba plats där... =)


Jodå Lizze fick oxå plats.... =)


... ja båda fick plats...... =)


... flickorna i skåpet.... =)

det kommer mer bilder av köket under renoveringens gång.. men som sagt det går långsamt frammåt.... men blir nog jätte bra när det börjar bli klart....

Som sagt vi har ju haft varmt o skönt väder.. så vi tog fram nya polen till flickorna för ngn vecka sedan.... o det gillade dem.. de badade i timmar....




mys i poolen.... =)

Nu den senaste veckan har vädret varit väldigt blandat... mycket regn har fallit vilket inte är så roligt då jag vill ha sol jämt.. men det är klart att regnet är bra oxå... för då växer ju skogens guld... =)



vi har varit ute o plockat två gånger.. men hittade så lite... så regnet kommer garanterat göra nytta... o om någon månad så är det ju dags för trattisarna... =)

Nu börjar det bli dags att skaka liv i blondtrollet Roger så vi får något gjort här idag... =) men jag hoppas ni alla får en riktigt trevlig lördag och jag ska försöka skriva mer men hela nästa vecka jobbar jag... jag har 2 dygn den veckan så om inget blir skrivet så beror det på att jag är lite trött i ögat... för även om jobbar sovande natt så sover man inte sådär jätte bra då man ligger på helspänn o lyssnar hela tiden om han ska vakna ett så...  men lovar att skriva så fort jag har orken... =)

*kram* så länge


Kommentarer
Postat av: Danica

Försstår att du blir trötter...det blir jag med fast p.g.a att jag inte ens kan sova i paulunen..hoppas ni kommer en bit med köket nu närdu är ledig och kan svänga dirigentpinnen åt blondtrollet....hoppas du hinner ha en skön helg med lite mys oxå...kramas <3



Fin poool var det som småtrollen fått...



Kram igen dårå

2010-07-31 @ 09:14:32
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: Ida

Gullig du är !! Du är en underbar arbetskamrat och människa du! Glad att ja träffa dej ! Kraaaam

2010-08-04 @ 18:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0