Tisdag... snorigt o kallt

Ja det är kallt fortfarande.. när vi steg upp i morse var det -15... när Roger o barnen åkt så var det
-17.. o hur kul är det då... *suck* men men nu skiner solen

Det är iaf vackert när solen skiner... men jag sitter helst inne o tittar ut... haha

men offrade mig väldigt snabbt för att ta en bild så ni får se att det ÄR vackert... men kallt.. hurr...

det blir kanske lite varmare tills jag ska ut o möta Lizze när hon kommer med bussen.... sen fryser jag nog för att jag har nån jäkla förkylning i kroppen.. ena stunden är jag täppt i näsan o i nästa så rinner det som en öppen kran... men jag ska INTE bli sjuk för jag ska på hockey på fredag.. o dit ska jag om jag så är döööööd.... =)))

Hockey biljetterna har jag ju fått av Roger i födelsedagspresent.. fick dem förra veckan juh.,.. men fyller inte förrän imorgon... men han kunde väl inte hålla sig.. *ler* han är lite rolig den där Sambon... för igår kom han hem från jobbet o hade paket med sig.. till mig... =) han visste inte vart han skulle lägga det.. så han gick o tjatade om att jag skulle väl kunna öppna det... men jag sa jag fyller ju inte förrän Onsdag.. kan väl vänta tills dess... men han tyckte att jag kunde öppna paketet i går kväll så räckte det om de sjöng för mig imorgon.. haha....

så jag fick väl sätta mig i soffan så kom flickorna sjungandes med paketet mellan sig... =))


Skönsång må ni tro det var... =)  Ebba hade redan hunnit krypa i pyjamas för det skulle ju bli sängen för dessa skönsjungande flickor efter uppvaktningen.... =)


DE var lika nyfikna på vad som var i paketet som jag... =) jag sa till Ebba att jag trodde det var en elefant i paketet men hon sa "nää... den fåj inte plats däj ju.. du skojjaj baja mamma" hehe... o faktiskt hon hade rätt den lilla bruden... det var ingen elefant.... utan...


.... en kokbok.... o sånt gillar ju jag... jag var tvungen att fråga Roger om han var hungrig efter som han så gärna ville att jag skulle öppna paketet redan igår istället för imorgon... han mummlade bara nått otydligt till svar om att njae men  då hade jag ju nått att läsa... haha... han är iaf go den mannen.... *ler stort*

så nu ska jag faktiskt krypa ner under filten i soffan o läsa lite i min nya kokbok... *ska bli trevligt* kanske kan glömma lite av min frusenhet då oxå... mer kaffe törs jag nog inte dricka.. har hunnit med 4 muggar här nu på morgonen.. o vill ju inte ha stora kaffedarren... hehe...

ha en bra dag alla....

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: mamma

Det ser inte ut att vara så kallt.när

man ser bilden av huset.Det var ju väldigt vad du blir uppvaktat,fast det är ett par dagar tills du blir ett år äldre Man ska ju fira,allt man kan,och inte tänka på hur gammal man är bara hur man mår.Det är viktigaste. Ha en bra dag krama barnen från oss och hälsa roger

2010-02-09 @ 11:42:27
Postat av: Danica

GRATTIS gumman hoppas du gör en god tårta till dig själv...kanske fick tips i nya kokboken..Roger vet vad en matmamma vill ha :-)

Ha en bra dag kramas <3

2010-02-10 @ 01:22:18
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0