Tisdag... inga hål men hål ändå....

Ja då har veckan börjat,  med rasande fart är det redan Tisdag.. Ebba har varit hos Yvonne hon var som en liten sol i morse innan vi åkte för hon tycker det är så roligt att åka till Yvonne... det var nämligen jag som lämnade henne då Roger o Lizze åkte buss. Idag ville hon vara fin i klänning oxå... o det är klart hon fick... =)


Här dansar hon fram... hon skulle ha diadem oxå.. men vi fick ta av det när hon skulle ha på mössan så vi stoppade det i ryggsäcken.. men jag tror inte hon haft det idag,.. hon har nog glömt bort det.. kanske hon kommer i håg det imorgon.. då  hon oxå ska ha "gympatik.. i gympatiktalen..." hon har en egen gympa väska o gympa kläder självklart.. =))

När Lizze kommit från skolan skulle vi till Hagfors.. så vi åkte till Johanna o Joline o där fick vi jätte god nybakad sockerkaka med "gojs" i.. mmm... tack Hanna för den... =)

Joline blev glad när vi kom.. eller ja glad att Lizze kom iaf...


Lizze fick stora kramen när vi kom... men inte jag... men jag fick kram o puss när jag gick.. så tack för det Joline.. det tycker mormor om... =)))

(hon är lite snål nämligen den donnan ibland... o frågar jag om hon kan säga mormor.. så säger hon "neeeej" haha... en goding är hon iaf... )

När vi fikat o pratat en stund så var det dags för mig att åka iväg en stund... jag skulle nämligen till ...


mmm tandläkaren.. o det vet ju alla att det är inte billigt.. jag brukar säga att det kostar ca 500kr att ta i dörrhandtaget.. o sen kan det bli hur dyrt som helst..

men efter som jag stått i kö för att få komma dit i nästan 3 år så var jag ju glad att få komma.. så det var ju bara att masa upp hela lekamen i stolen o öppna käften så stort man kunde.. ville ju inte att de skulle missa några tänder när jag nu var där... =)

jag hade inga hål.. *dutti kicka* men å andra sidan har jag ju bara haft två hål i hela mitt snart 43-åriga liv... men tandsten... o det visste jag ju oxå så nu ska jag få gå 3 X 45 min för att ta bort den.. o även om det inte koster multum såp blir det nog ett litet hål i plånboken o ekonomin ändå... Så inga hål i tänderna men hål i plånboken... jaja.. det är smällar man får ta... =)

Nu har flickorna lagt sig och jag ska sätta mig framför tvn... för snart börjar vårat favvo program...


Japps.. Dr House... en helt underbart galen läkare som löser en massa knepiga sjukdoms-fall.

så jag önskar er alla en riktigt mysig tisdagskväll...

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: mamma

Det var ju jätteskönt att inte ha några hål i tänderna,och sådan godisråtta som du varit alltid.Bilderna på flickorna,år alltid´ lika roligt att se.Lilla Joline o moster Ebba,kommer säkert att ha mycket kul ihop när dom blir lite större.Och Lizette,är snart lika lång som sin gamla mormor.Längtar så efter er ha det bra kram

2010-02-03 @ 14:21:30
Postat av: Danica

Hoppas du bara får hål i plånboken och inte en ravin som jag fick...bra att inte ha hål...men jag hade bara ett men som en ravin :-))))



Trollen är ju söta som vanligt och Ebbabebba är ju kul...kramas

2010-02-04 @ 02:28:53
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0