Söndag... tjuvstart på sportlovet.... =)

Ja jisses nu har jag slarvat med bloggandet.. jag tror det är OS fel... kvällarna går ju åt til att hejja på de svenska olympikerna... hejja hejja... o det har gått ganska bra.. lite fler medaljer har det allt blivit...

Idag bestämde vi oss att gå ut o grilla korv... men vi hade inge korvbröd... nåja jag är ju inte den som går bet... jag skickade ut Roger o barnen att göra upp eld o leka... så bakade jag egna korvbröd... hittade ett jättebra recept på matklubben.se (en sida där jag är med för att få lite tips o goda recept)

Sagt o gjort... bakade 12 st korvbröd... (ja jag hade ju bråttom o gjorde bara på en halv sats.. )


så här blev dom... o dom var verkligen jättegoda går att äta som matbröd om man vill.. =)

När de var klara gick jag ut för att kolla "grill-läget"

Ebba hade fått gungorna framgrävda......


Lizze o Roger hade koll på elden......


.... är det bus på G eller????  =)


Lizze o Spookie ute i djupsnön.....


Vi fick vänta en stund på den perfekta glöden... men sen blev det korv med bröd o varm O´boy utom till Ebba hon ville ha sin kall... =)


2 söta flickor mumsar korv....


mmm.. lite mysigt var det.... ända till Ebba gnällde o var kall o kunde inte göra ett dugg.. så hon fick gå in... o då kunde hon äta korv... =))


...... fler som tycker det är mysigt att äta korv ute.... =)

När vi ätit o Ebba satt inne i stugvärmen så ville Lizze åka skidor... så det var bara att leta fram dem o pjäxorna... men Roger hade lyckats gömma stavarna någon annan stans... så Lizze fick ett par gåstavar... bättre än inget.... man tager vad man haver heter det ju....


Redo för start........ =)


Framtidens skiddrottning kanske... ? =))


.... hmm.. med lite mer träning så är hon nog startklar till Os 2022... =)

Nu under resten av söndagen ska vi bara mysa o sen ikväll ska jag göra en fläskfilépanna ala Grekland... ska lägga in bild på den sen... det är en massa gott i den.... flickorna ska få pannkaka... sen blir det femmilen ikväll där vi hejjar på våra svenska pojkar... hoppas de kan sätta åt mister "kaxpelle" Northug....

ha nu en bra söndag alla....

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Danica

Vad mysigt ni haft det idag...gott med korv och choklad....här blir det kyckling i ugn...hade tänkt våfflor men det får bli en annan dag kanskle få se kanske blir sugen ikväll efter 5-milen ...ha en bra kväll kram

Klipper några bilder som vanligt gör jag ...

2010-02-28 @ 15:06:08
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0