Söndag... en vintrig o kall söndag...

Ja veckan springer fram antingen beror det på all sport på tvn eller så går tiden helt enkelt så här fort.. hmm får nog klura på det under dagen... =)
Det är iofs väldigt bra om tiden går fort nu för nu är jag TRÖTT på vintern... igår fick vi mer snö så nu är vi nästan insnöade... det vräkte ner hela dagen o kvällen.. så det blev nog sina modiga 2-3dm svårt att säga då det blev vallar för det snöade ju inte bara.. det blåste naturligtvis oxå.. OCH var -12.. sköööönt.... *inte*

Idag skiner solen men det är INTE varmt... inte ännu iaf... -15 stod termometern på när vi steg upp i morse.. *suck*  näää nu röstar jag för vår o VÄRME!!! lyckliga mamma o pappa som snart drar en vecka till kanarieöarna... det är er väl unt... =) Dit ska de åka för att fira Pappa för han fyller 70 den 27:e februari.. hipp hipp hurra!!!!

Jag har varit dålig o använda kameran i några dagar... har iofs inte funnits så mycket att fotografera.. lappmögel vet ni alla vid det här laget hur det ser ut så jag satt o rotade bland lite gamla bilder istället..  så här kommer lite foton på mina små flickor.. både den sminkade och osminkade versionen haha... =)


Lizze har sminkat sig... o det ser mycket bättre ut än den gången hon snodde Johannas mörklila ögonskugga o målade HELA ansiktet.... =)


En sminkad o glad liten bubbla oxå.... =)

Ja fina tycker de om att vara flickorna bus..


Mammas "sessor" ja jag hoppas snart det blir så varmt så de kan få gå i fina klänningar .. =) och barfota....

Små blonda sötisar.... =)

Ja det var lite bilder på mina flickor det... nu ska vi iaf ta lite om OS oxå.. då jag trots allt ägnar mycket tid till detta underbara fenomen... =)

Igår blev det både GULD och BRONS i en o samma tävling... visst prtar jag om hellner och Johan Olsson... en sån spännande tävling i skidor är det länge sedan man såg.. o så himla skönt för dem att få vinna och komma trea.... GRATTIS!!!!!!


Hellners målgång.... skön syn för ett svenskt öga.... =)

Det bästa av allt... vi tvålade till Norrmännen så det bara sjöng om det.. haha... "vad skjer med Northug da??? " haha... sååå skönt o spöa skiten ur norrmännen... varje nation som vinner över norge gör det bra!

nä jag är ingen älskare av vårat grannland... inte det minsta... så när norge fick stryk i hockeyn.. jublade jag.. hejja schweiz... haha... men naturligtvis är det lite extra skönt när vi spöar dem i skidor...  så fortsätt att sätta normännen på plats i skidor... hejja hejja... =))

nu ska jag nog ta och väcka "sleeping beauty" Roger som inte har masat sig upp ur sängen ännu.. lite kaffe på sängen ska han få.. sen måste vi försöka få någon som kommer o plogar fram oss ur snön.... =)

ha en underbar Söndag alla...

*kram* så länge






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0