Måndag... Kallt, snö o väldigt synd om "fjollorna"... !

Måndagen började perfekt... för att var en måndag iaf....

trots mer lappmögel och svinkallt.. -22 klockan 6 så vann Sverige över Finnland i hockeyn.. jag är så glad att matchen började kl 6 o inte mitt i natten.. för nu är jag väl  något sånär utvilad... =)


Så grattis till Sverige.... nu är det bara att lägga in en växel till o ånga på så långt det håller o räcker till... =)

Hörde på radion idag att av detta snökaos som kom i helgen så är Stockholm mest drabbat.. för tunnelbanan kan inte köra ovan jord.. o kollektiv trafiken kan inte köra alla turer o mycket förseningar etc etc... OJ.. stackars "fjollor" säger jag bara... dessutom ska de nu ut i sina bilar... o det kommer bli massor med avåkningar krockar stående bilar etc... *undra när de ska lära sig att även Stockholm ligger i norden och kan drabbas av fenomenet vinter....

Jag är övertygad om att de som med nöd och näppe undkommit takras.. eller fått sina djur dödade i takras också¨tycker att det är mest synd om "fjollorna" .. ja ni får ursäkta men jag blir liite irriterad... !

Nu är inte vi värst drabbade heller.. vi har blivit framplogade... (inte riktigt så insnöade var vi men det lät bra... haha) nåja vi har fått plogat iaf o kan köra uten problem när vi ska iväg... o det är ju bra... =)

Min goda vän Danica som bor i stockholm.. eller utanför har iaf under hela helgen tagit sig till o från sitt jobb med sin lilla pärla...  men så har hon ju bott i hälsingland och är van att både förberreda både sig själv och bilen inför vinterkörning... hmm kanske du ska hålla kurs för 08:orna danica??? =))


här är en bild på henne när hon var hit i Augusti... *kram på dej* =)
(hon skulle gå in och dementera det jag skrivit så ni får väl hålla utkik efter hennes kommentarer.. haha)

I helgen när det snöade som värst så kom Ebba o hade "klätt" upp sig....


Hon ser lite butter ut.. men hon är glad.. råkade bara bli en dålig bild.. beror nog på fotografen... mig asså... =)))

snö fick vi ju mycket av till det vi redan hade men inte så det är synd om oss.. men här kommer lite "snö-blder"


fåglarnas lilla hus....


ladan......

nu ska vi ta o elda upp lite värme o så blir det nog lite Os-sammandrag... går inte att gå ut i kylan så vi håller oss inne...  ikväll spelar Leksand mor almtuna plus att det är skidor... som vanligt får jag fullt upp....

ha nu en bra dag alla....

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja vad snö,vi har fått vår beskörda del så det tar nog ett bra tag innan vi kan sitta på balkongen o fika.Från -9 i morse har vi nu -1 .Så jag förstår om Ebba tror det snart är jul.när man ser era snöhögar.Vi kan ta med lite vår hem,till er från gran canaria där är väl snöfritt.Kramar fån oss till er alla ha det bra heja LIF i kväll vi hörs

2010-02-22 @ 11:48:55
Postat av: Danica

Jaja ...det är inte bara fjpollor som har problem ..kolla Skåneland där har dom verkligen problem att ta sig fram...och det ligger ju oxå i Norden...men det handlar om bra matrial sunt förnuft och ett jävla gott humör och kanske lite fräck som en SLAKTARHUND heheheh...

Bra går det för våra svenska tjejer och Norges Northug...han var bra idag han ..fick sin revansch...hoppas du inte snöar in fler gånger i vinter så Ebbabebban måste klä sig så varmt som tomten hon är bara för skön den trollungan...kramas lite då

2010-02-22 @ 23:14:46
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0