Lördag.. dagen efter... =)

Ja då var det lördag o helg o ledigt... skönt... och idag är det dagen efter fast kanske inte på det sättet ni tror.. jag är INTE bakis... utan det är dagen efter en mycket viktig match... ett stort derby ägde rum igår... slaget om...


.....Siljan... sverigers 7:e största sjö

nu stod väl kanske inte slaget om själva sjön utan mer vilka som är det BÄSTA hockey laget vid Siljan.. o det handlar naturligt vis om "storebror" Leksand mot "lillebror" Mora.

Detta gick alltså av stapeln i går kväll... men inför en sådan VIKTIG match måste man ladda om inte hela veckan så gott o väl hela dagen... =) jag hade igår till min hjälp Ebba som hjälpte mig "ladda"
på förmiddagen så laddade vi med lite hårdrock

... yeah... heavvy Ebba... =)))

Sen förberedde jag maten till matchen.. det är ju väldigt viktigt att man äter gott o bra när det är hockey...  så det blev ....


... ugnsstekta spareribs.. (dock inte mina på bilden)

och givetvis till detta drack vi....


... öl.....

Det var uppladdat för en mycket spännande kväll... och spännande blev det... jisses.. det hela fick tillslut avgöras på straffar... som Leksand vann... !!!!! =))
Så två pinnar ficxk vi med oss i den matchen... och vinst i slaget om Siljan... som vi vann med 3-1 i matcher... Bra på Leksand!!!!



hittade lite bilder (dock inte från matchen igår) men vill ju dela med mig av "mina pojkar" =)

Idag ska vi nog kanske gå ut o grilla lite korv med flickorna.. o Lizze har pratat om att hon vill åka skidor.. så vi får se vart vädret tar vägen.. jag trodde vi skulle få soligt o fint idag men just nu är det väldigt grått o trist.. dock inte så kallt.. "bara" -3

jag hoppas att ni får en mycket skön o trevlig lördag...

*kram* så länge..

Kommentarer
Postat av: Jimpan

Jaha, då har jag hittat hit också. Och så skönt det är att vakna pigg och nyter efter en vinst mot bortbytingarna Mora. för några småbröder är de rakt inte. Ha det gött

2010-02-06 @ 11:20:48
Postat av: mamma

måndag Jag har väl aldrig saknat dalarna.som jag gör när jag ser siljan.Och att LIF¨,till slut vann över Mora det var toppen.Och jag säger bara grattis till att åka o se matchen live ,bara att sitta i hallen o njuta,det är värt både svett o tårar ha en bra dag krama flickorna hälsa roger

2010-02-08 @ 12:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0