Tisdag... vart är den utlovade solen?

Hej på er!

Ledig måndag tisdag denna veckan.. rätt behagligt även om större delen av måndagen regnade bort o vi fick hålla oss inne.. men igår kväll tittade solen fram lite och flickorna kunde gå ut o studsa o plocka blommor. =)

Idag var det sol utlovat o nu (kl 10) är det fortfarande gråmulet... hmm man kanske skulle klä av sig näck o dansa lite soldans?? haha.. hmm nej det får nog vara för annars åker nog alla sommar grannar hem.. hehe.. vill ju inte skrämma livet ur dem.. får väl avvakta helt enkelt.. har en maskin tvätt som ska hängas ut.. o då blir det nog... regn... =)

nåja det regnar ju inte än iaf.. o det är ju bra... flickorna är ute o studsar i studsmattan... ja det måste jag säga att det är nog den bästa investering vi gjort.. för där tillbringar de många timmar med studs o hopp... o Ebba den lilla bubblan hon har nu lärt sig att göra frammåtvolter... bra med en storasyster som lär en allt man kan.. när man inte borde kunna.. =)


... tjopp.....


.. man får försöka va snabb med avtryckaren på kameran minsann.... =)

Lizze hon är inte dålig hon heller...  just nu tränar hon handvolt o ska landa på fötterna... det går inte riktigt än men blir inte ett dug förvånad om hon snart kan det oxå...


...åååååå.......


... heeeej..... =)

Ja det är bra de kan roa sig med detta bra för både balans o kondis... =) de verkligen älskar sin studsmatta.... =)

Själv roar jag mig kungligt i köket... packa ner, plocka ur, riva bort, flytta runt... *pust* hmm.. nåja.. det går långsamt frammåt iaf... inte riktigt så farligt som det låter.. men igår flyttade vi på en dubbel garderob o den var tung så idag har jag spagetti armar.. hehe... så idag blir det att vila lite då jag ska jobba dygn imorgon...

jag har lovat Roger lite kålsoppa med frikadeller till imorgon så det är vad jag ska göra till han.. vi andra som vill ha annat vi ska äta köttbullar o makekenoner... =)

i söndags åt vi potatisgratäng o fläskfilé i vinsås.. gott värre... o det fick jag igår med då det blev över.. synd om mig.. haha... så här såg det ut iaf... =)


....... =)

Jahapp har det hänt nått mer då... *fundera* jo.. jag har bestämt att kökssoffan inte passar in i det "nya" köket så den har jag satt ut på blocket för 1000 spänn...


.. så här ser den ut.... stor o rejäl... men känner att den har gjort sitt här hemma... så håll nu tummarna för att jag får den såld.. har fått lite olika bud på den.. det högsta är 800 kr.. men efter som jag satte in annons igår så avvaktar jag nån dag innan jag slår till o tar ett bud... =)

nehej.. nu kanske man ska sätta fart.. hänga tvätt duscha o sen laga mat...  ni får ha en toppen Tisdag med er så hörs vi kanske till helgen.. jag ska på en "jobb intervju" på fredag så det får jag berätta mer om nästa gång jag skriver... håller det lite hemligt en stund till... haha...

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: Danica

Hehehe..ut och dansa med dig din fegis...offra dig nu...:-D



Ja den soffan har man suttit i några gånger...den är faktiskt sittvänlig...och jag tycker den är fin...så den skulle säkert passa i köket ett tag till :-) kan ju ta av färgen på den...men jag hoppas du får den såld iaf..om du nu inte skulle ha den kvar..

Ha en bra dag och hoppas hoppas på fredag att det blir ett avtal till det nya jobbet ...kram till alla trollen...

2010-08-10 @ 10:50:43
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0